شیراز/

6 دانشگاه ايران در بين دانشگاههای برتر جهان

6 دانشگاه ایران در بین هزار دانشگاه برتر جهان بر اساس نظام رتبه بندی تایمز و شانگ های در سال 2014 قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رییس مرکز منطقه ای و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت : دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران رتبه های اول و دوم دانشگاه های کشور را در این رتبه بندی به دست آوردند .

دانشگاه های تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به ترتیب دیگر دانشگاه های ممتاز کشور در نظام رتبه بندی تایمز و شانگ های هستند .

جعفر مهراد، رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ، با اشاره به اینکه هر سال نتایج رتبه بندی های دانشگاهی توسط نظام های رتبه بندی منتشر می شود، افزود: نظام های تایمز، QS و شانگ های سه نمونه از این نظام های رتبه بندی بین المللی هستند که هر سال دانشگاه های مختلف را در سطح بین المللی رتبه بندی می کنند.

مهراد ادامه داد: رتبه بندی دانشگاه های ایران نشان می دهد که دانشگاه هایی مانند صنعتی شریف و دانشگاه تهران به ترتیب در نظام رتبه بندی تایمز و شانگهای جایگاه ممتازی دارند و هر سال نیز رتبه برتری را در این دو نظام یاد شده در جمع هزاران دانشگاهی که رتبه بندی می شوند بدست می آورند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است .

ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند ، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده‌ است .

دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است ./

انتهای پیام/س

برچسب ها: دانشگاه ، ایران ، برتر ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.