8 اردیبهشت تجدید پیمان با سرداران ضد استعمار؛

کاروان اقوام ایرانی 10 اردیبهشت به خلیج فارس می رسد

کاروانی متشکل از اقوام قشقایی،کرد،ترکمن، تالش ، آذری ، بلوچ روز 10 اردیبهشت با پای پیاده خود را به خلیج فارس می رسانند.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛کاروانی متشکل از اقوام قشقایی،کرد،ترکمن، تالش ، آذری ، بلوچ روز 10 اردیبهشت با پای پیاده خود را به خلیج فارس می رسانند.

 غلامعلی کاظمی، مدیر برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در گفت و گو با ایران خبر درباره برگزاری پاسداشت روز خلیج فارس در بوشهر گفت : شرکت کوچ ایل قشقایی به نمایندگی از ایل بزرگ قشقایی، کاروان فرهنگی اقوام ایرانی را راه اندازی کرده است و در این سفر هموطنان کرد ، سیستان و بلوچستان ،ترکمن و تالش ما را همراهی می کنند .

مدیر عامل شرکت کوچ ایل قشقایی با بیان اینکه در این مسیر اقوام دیگری نیز به کاروان ما می پیوندند ، گفت : فردا هموطنان از قوم بختیاری و آذری نیز به جمع ما اضافه خواهند شد.

وی درباره مسیر و برنامه های این کاروان پیاده گفت : حرکت ما از شیراز به دلوار و از دلوار به سوی بوشهر خواهد بود و تغییر مسیر به سمت دلوار برای برگزاری مراسم بزرگداشت سرداران ضد استعمار در برنامه قرار دارد.

کاظمی در ادامه افزود: دیدار با خانواده رییسعلی دلواری و حضور در موزه این سردار ایرانی از دیگر برنامه های کاروان است .

مدیر برگزاری جشنواره اقوام ایرانی گفت : 8 اردیبهشت در دلوار تجدید پیمانی خواهیم داشت با سرداران ضد استعمار ، صولت الدوله قشقایی، ستارخان، باقرخان ، میرزاکوچک خان و ... نه اردیبهشت نیز به سمت بوشهر حرکت خواهیم کرد.

کاظمی با بیان اینکه پایان سفر ما روز ملی خلیج فارس در بوشهر و کنار خلیج همیشه فارس خواهد بود ، گفت: در این روز به بزرگداشت نام خلیج فارس ، اقوام مختلف ایرانی از قشقایی گرفته  تا اذری و کرد و بلوچ اجرای نمایش خواهند داشت .

مدیر عامل شرکت کوچ ایل قشقایی گفت:پیام سفر ما این است " اقوام ایرانی برای وجب به وجب خاک ایران جان خود را نثار می کنند ، جامعه بین الملل بداند ، نام خلیج فارس تا ابد خلیج فارس خواهد ماند."

گفتنی است؛یک عروس و داماد بلوچ هم در این کاروان با پای پیاده ، ماه عسل خود را به نام زیبای خلیج فارس آراسته اند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: کاروان ، اقوام ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
زنده باد ایران جاوید باد همبستگی و اتحاد
آخرین اخبار