گزارش/

حلب هفتمین شهر مرگبار سوریه/ اقدامات تروریست‌ها در این شهر جواب پیروزی‌های ارتش سوریه است

تروریست‌ها تاکنون بسیاری از زیرساخت‌ها و اماکن عمومی و دولتی این شهر و حومه آن را مورد هجوم قرار داده‌اند و در اقدامی غیرانسانی، بخش قابل توجهی از تجهیزات کارخانه‌ها و کارگاه‌های اطراف حلب را به ترکیه منقل کرده‌اند.

"میرمسعود حسینیان" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت شهر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه، گفت: این استان به دلیل وجود مراکز تاریخی مانند؛ قلعه دمشق، مراکز مهم اقتصادی  و نظامی از اهمیت بسیاری برخوردار است.



وی ادامه داد: با توجه به اهمیت حلب نیروهای معارضه در پی این بودند که آن را تصرف کنند و الگوی آنها کاری بود که در لیبی انجام شد که شهر "بنغازی" را تصرف کرده و از آن به عنوان یک دولت موقت استفاده کنند، در نتیجه در حلب نیز به دنبال تشکیل دولت موقت بودند تا از آنجا برای تصرف دیگر مناطق حرکت کنند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: در حال حاظر سه جبهه اصلی در غرب سوریه وجود دارد، جبهه اول در شمال و شمال غربی قرار دارد که "حلب"، "ادلب"، "لاذقیه" را در بر می‌گیرد، جبهه دیگر جبهه میانی نام دارد مانند "دمشق"،"حمص"، "قلمون"، جبهه سوم شامل مناطق جنوبی می‌شود.

حسینیان افزود: پس از اینکه ارتش سوریه پیروزی‌های بسیاری را در حلب به دست می‌آورد که این پیروزی‌ها از "القصیر" شروع شد و به "اقلمون"، یبرود"، "ریف" و "دمشق" مناطق دیگر رسید، تروریست در مقابله با این پیروزی‌ها دست به اقداماتی مانع قطع برق این شهر زدند همچنین ساختمان‌های مهمی در این منطقه وجود دارد مانند ساختمان اطلاعات نیروی هوایی سوریه وجود دارد که معارضین قصد اشغال آن را داشتند.

وی تاکید کرد: به طور کلی در حال حاظر آشوب‌هایی که در حلب ایجاد می‌شود به دلیل شکت‌های معارضین از دولت سوریه است اما تاکنون پیروزی نهایی برای هیچ‌کدام از طفین حاصل نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حلب" نام بزرگ‌ترین شهر سوریه است که در  شمال این کشور واقع شده است.
این شهر  پایتخت تجاری سوریه محسوب می‌شود و همچنین از کهن‌ترین شهرهای منطقه‌ خاورمیانه است که در روزگاران قدیم نام آن "خلپه" بوده و یونانیان قدیم ان را با نام "برویا" می‌شناختند.



بر اساس جدولی که از سوی موسسه اکسفورد منتشر شده، مرگبارترین شهرهای سوریه در آن رتبه بندی شده‌است و رتبه هفتم در این جدول در اختیار، حلب است که دو هزار و 223 کشته از جمعیت چهار میلیون و 686 هزا نفری این شهر را کودکان تشکیل می‌دهند که این میزان 19.9 درصد از کشته‌های این شهر است.





تاسیسات نظامی


از تاسیسات نظامی واقع در این شهر  می‌توان به پایگاه "هلی‌برد تفتناز"  که متعلق به نیروی هوایی سوریه در جنوب-غربی شهر حلب واقع شده است اشاره کرد که این پایگاه مورد حملات شدید مخالفان مسلح قرار گرفت.




پایگاه دیگری که در این شهر قرار دارد پایگاه هوایی "الجراح" یک پایگاه هوایی متعلق به نیروی هوایی سوریه در حوالی شهر حلب است.

در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۱۳ میلادی، پیکارجویان موسوم به ارتش آزاد سوریه، موفق شدند تا پایگاه نظامی الجراح را به تصرف نظامی خود درآورند، بدین ترتیب پیکارجویان مخالف بشار اسد، برای نخستین‌بار یک فروند جت جنگنده «سالم» را به دست آوردند.




مجتمع آموزش پلیس سوریه نیز در حومه غربی حلب و در منطقه "خان‌العسل" واقع شده است همچنین آکادمی مهندسی نظامی در حوالی شرقی شهر حلب، از مهم‌ترین تاسیسات نظامی ارتش سوریه است که با محوطه‌ای بالغ بر یک کیلومتر مربع مساحت، و ساختمان‌هایی با پناهگاه‌ها و سنگرهای بتن‌آرمه جهت مقاومت در برابر حمله احتمالی نیروی هوایی ر‍یم صهیونیستی طراحی و ساخته شده‌اند.

برخی از عملیت تروریست‌ها

تروریست‌ها تاکنون بسیاری از زیرساخت‌ها و اماکن عمومی و دولتی این شهر و حومه آن را مورد هجوم قرار داده‌اند و در اقدامی غیرانسانی، بخش قابل توجهی از تجهیزات کارخانه‌ها و کارگاه های اطراف حلب را به ترکیه منقل کرده‌اند.

هتک حرمت و حمله به مساجد: حمله به مساجد"لاموی"،"الحسن"»،"مصعب بن عمیر"، "الشامی"، "سعد صلاح الدین"، "اللبابیدی"و "عبدالله بن رواحه" از سوی تروریست‌ها در حلب صورت گرفت.



گفتنی ‌است مسجد جامع "الاموی"، بزرگترین مسجد این شهر در معرض سرقت و غارت و تخریب و نابودی از سوی گروه‌های تروریستی و افراد مسلح مستقر در این شهر قرار گرفت. این درحالی است که این مسجد برای مدتی کوتاه توسط این تروریست‌ها تصرف شده بود که کتابخانه تاریخی آن غارت و آثار مذهبی و باستانی موجود در این مسجد تخریب و برخی دیگر نیز به آتش کشیده شد، تا اینکه ارتش سوریه موفق شد، با بیرون راندن افراد مسلح از این مسجد و پاکسازی آن از وجود افراد مسلح کنترل آن را به دست گیرد.





حمله به دانشگاه:  تروریست‌ها با  ۲ انفجار دانشگاه حلب که دومين دانشگاه بزرگ سوريه پس از دمشق محسوب مي‎شود را مورد هدف قرار داد.



کشتار مردم بی‌گناه: گروه‌های مسلح تروریستی جنایت هولناکی را علیه 68 تن از غیرنظامیان در شهر حلب مرتکب شدند و اجساد این افراد را به داخل رودخانه" القویق" انداختند.





شبه‌ نظامیان مسلح در سوریه در ادامه اقدامات تروریستی ۵۱ غیرنظامی را در شهر "خان العسل" در شمال استان حلب اعدام کردند،‌ این غیرنظامیان روز دوشنبه پس از تصرف شهر به دست این تروریست‌ها کشته شده و  همه کشته شدگان از ناحیه سر هدف قرار گرفته‌اند .





کشتار زنان و کودکان: این تروریست‌ها بسیاری از غیر نظامیان از جمله کودکان و زنان و افراد کهن سال را در "حلفایا" هدف قرار دادند و پس از آن اقدام به فیلم برداری از آنها کرده تا با پخش کردن این تصاویر در رسانه‌ها سعی دارند ارتش سوریه را به کشتار غیر نظامیان متهم کنند.




چ


با وجود تلاش همه جانبه تروریست‌های حاضر در سوریه برای بر هم زدن آرامش ملت سوریه در مناطق مختلف، به ویژه مناطق شمالی و استان حلب، تصاویر خیابان‌ها و بازارهای شهر حلب، از بازگشت آرامش به این شهر حکایت دارد.



ارتش سوریه توانست طرح افراد مسلح برای محاصره بخش غربی حلب و تصرف منطقه "راموسه" را ناکام گذاشته و 150 نفر از این تروریست‌ها را به هلاکت برساند و این پیروزی‌ها همچنان تا آزادی این شهر ادامه داشته است.

گزارش از: هدیه آقاپور

انتهای پیام/
برچسب ها: حلب ، سوریه ، هفت ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۳۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
خداوند شروع کننده و حامی اصلی تروریستها را نابود کند ان شااله
Iran (Islamic Republic of)
بهمن زاده
۱۲:۲۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
به خداشيعه غريب است بيا
يااباصالح المهدي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
عرفان؛ الهی امین یارب العالمین
-
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
لعن الله اللقوم الظالمین و...
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۰۹:۰۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
عکس های تکان دهنده ای بود .خدا لعنت کند کسانی رو که بخاطر منافع خودشون وبه اسم اسلام ،آدم کشی راه می اندازند
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۹:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
لعنت خدا بروهابیون سعودی
Iran (Islamic Republic of)
کاووس
۰۸:۵۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر عربستان دست بردارد خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۰۸:۴۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
خداوند هرچی تکفیری و وهابیه را ریشه کن کند
آخرین اخبار