سنندج/معاون حقوقی وزیر ارتباطات خبر داد:

درآمد 140هزار میلیارد ریالی اپراتورهای همراه در سال 92

براری گفت: در برنامه پنجم توسعه بیشترین سهم اشتغال‌زایی کشور با ضریب 33 درصد تا 46 درصد به فناوری اطلاعات اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، وی افزود: این میزان در سطح جهانی 22 تا 33 درصد است، اما با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه نیروی انسانی و زیرساخت‌ها این مهم در ایران اسلامی قابل تحقق است و بدون شک فناوری اطلاعات و فعالیت‌های مرتبط با آن می‌تواند مهم‌ترین نقش را در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور فراهم کند.

معاون حقوقی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در سال 92 شاهد درآمد 140 هزار میلیارد ریالی اپراتورهای همراه در کشور بودیم که این درآمد خود مؤید جذابیت بالا و سود سرشار حوزه فناوری اطلاعات است.

براری با بیان اینکه  همراه اول با 90 هزار میلیارد ریال، ایرانسل با 43 هزار میلیارد ریال و دیگر اپراتورها نیز با 7 هزار میلیارد ریال به ترتیب این درآمدها را در سال 92 کسب کرده‌اند گفت:هم‌اکنون 17درصد از 4.5میلیون دانشجو در مراکز دانشگاهی کشور در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: بدون شک تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی می‌توانند در حوزه اقتصاد ملی و صادرات خدمات فنی و مهندسی حضوری پر رنگ داشته‌باشند و این مهم مستلزم برنامه‌ریزی و انسجام امور در همه نقاط کشور و همدلی و حمایت از نخبگان دانشگاهی است.


انتهای پیام/س
برچسب ها: اپراتور ، همراه ، حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.