امین‌زاده در جمع خبرنگاران:

پرونده شکایات در خصوص مرخصی زایمان به دیوان عدالت اداری ارجاع شده است

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: پرونده‌های بسیاری در زمینه افزایش مرخصی زنان از 6 ماه به 9 ماه در دیوان عدالت اداری تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «الهام امین‌زاده» معاون حقوقی رئیس‌جمهور و نشست هم‌اندیشی دیوان عدالت اداری با سایر دستگاه‌های کشور که صبح امروز نهم اردیبهشت در دیوان عدالت اداری برگزار شد در جمع خبرنگاران در ارتباط با افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 ماه به 9 ماه اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها این موضوع را اجرایی کرده‌اند و برخی دیگر آن را اجرا نکرده‌اند و این در حالی است که آنهایی که اجرا کرده‌اند با واکنش‌های بسیاری مواجه شده‌اند به طوری که برخی اخراج شده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون پرونده‌های بسیاری در زمینه افزایش مرخصی زنان از 6 ماه به 9 ماه در دیوان عدالت اداری تشکیل شده است که باید در این رابطه تعیین تکلیف شود و دیوان عدالت اداری مشخص کند که افزایش مرخصی زنان چه مقدار باشد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای اجرایی شدن افزایش مرخصی زنان به 9 ماه الزامی برای دولت وجود ندارد و اینکه قرار است دراین رابطه تعیین تکلیف شود به این دلیل است که این وظیفه را محترم بشمارند تا افزایش مرخصی زایمان زنان به 9 ماه اجرایی شود.

امین‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه کسانی درکمیته‌ای که برای بررسی بند 350 اوین تشکیل شده است حضور دارند و چه اقداماتی در این زمینه انجام شده اظهار داشت: در این خصوص اطلاعی ندارم و حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در این رابطه اطلاع دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: واکنش ، اجرایی ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار