حجت‌الاسلام و المسلمین وفا:

اکثر سربازان ما لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری هستند/ سرباز بی‌سواد نداریم

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا با تاکید بر لزوم حفظ و ارتقای سلامت محیطی و پیشرفت‌ آموزش‌های عقیدتی سیاسی در پادگان‌های کشور گفت: اکنون با توجه به پیشرفت وضعیت علمی کشور و معلومات مردم خوشبختانه سرباز بی‌سواد نداریم و اکثر سربازان دارای مدارک بالاتر از لیسانس و دکتری هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز (چهارشنبه 10 اردیبهشت) همایش بزرگداشت روز معلم ویژه اداره عقیدتی سیاسی نزاجا در سالن همایش‌های شهید مرتضی مطهری ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدهاشم وفا رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا، امیرسرتیپ دوم امیراصغری معاون هماهنگ‌کننده اداره عقیدتی سیاسی نزاجا، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ علی آراسته معاون هماهنگ‌کننده نزاجا و حجت‌الاسلام و المسلمین احمد رحیمی معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدقاسم وفا ضمن گرامیداشت روز معلم و تقدیر از معلمان نمونه و بزرگداشت شهید مطهری اظهار داشت: فرصت خوبی فراهم شد تا مسئولان گرد هم جمع شوند و تجربیات و آموخته‌های خود را در اختیار کارکنان قرار دهند.

وی در ادامه به مهم‌ترین اهداف این همایش اشاره کرد و گفت: توجیه افرادی که اخیرا مسئولیت آموزشی یگان‌های تازه استقراریافته را برعهده گرفته‌اند و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بررسی ادیان، فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های نوظهور از اهداف این همایش بوده که ضمن دعوت از اساتید محترم، بتوانیم در این زمینه هم‌اندیشی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین وفا تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های مهم سازمان عقیدتی سیاسی که در قانون آجا نیز ذکر شده مکتبی کردن کارکنان ارتش است و این مکتبی کردن تنها به وسیله آموزش محقق می‌شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا گفت: در این سی و چند سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد سازمان عقیدتی سیاسی کارهای مهمی انجام داده و در مراکز آموزشی و فرهنگی فعالیت‌های این سازمان زبانزد سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف بوده است.

وی افزود: معمولا سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در امور فرهنگی و آموزشی نمرات اول را داشته که این تلاش و موفقیت نشات گرفته از تلاش نظامیان و روحانیان معزز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین وفا اظهار داشت: امیر پوردستان فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش در وصف سازمان عقیدتی سیاسی گفتند که ما در کل کشور سازمانی سراغ نداریم که مانند سازمان عقیدتی سیاسی ارتش این گونه منسجم درباره موضوعات آموزشی و فرهنگی تلاش کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا در ادامه تصریح کرد: تلاش داریم در پادگان‌های کل کشور یک سلامت محیطی ایجاد کنیم تا کمترین ناهنجاری‌ها در پادگان‌ها ایجاد شود و خوشبختانه در پادگان‌های ارتش به واسطه این آموزش عقیدتی سیاسی  ما کمترین ناهنجاری‌ها را نسبت به دیگر پادگان‌ها شاهد هستیم و هرچقدر  آموزش‌هایمان افزایش یابد و کلاس‌های آموزشی ما بیشتر شود نمودار آمار ناهنجاری‌ها کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به کلام امام خمینی (ره) مبنی براینکه شغل معلمی شغل انبیاست و پیامبر (ص) نیز فرمودند که من معلم مبعوث شدم، گفت: این نشان‌دهنده ارزش و جایگاه معلم است و معلم زینت‌بخش همه اوصاف حسنه در کره زمین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین وفا با اشاره به وجود 4 هزار استاد و معلم در سطح نیروی زمینی ارتش افزود: گستره فعالیت‌های آموزشی و عقیدتی این ستاد به حدی است که حتی غربی‌ترین یگان ما در مریوان روزهای سه‌شنبه و ماه مبارک رمضان روزانه 45 کلاس قرآن برگزار می‌کنند و در شرقی‌ترین یگان نزاجا (ایرانشهر) نیز 43 کلاس قرآنی با نظم خاصی برگزار می‌شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا با اشاره به لزوم حفظ و ارتقای سلامت محیطی و پیشرفت آموزش‌های عقیدتی سیاسی در پادگان‌های کشور به ویژه پادگان‌های نزاجا خطاب به مربیان و اساتید نمونه اداره عقیدتی سیاسی نزاجا گفت: شما مربیان و معلمان باید از همه ابزارها از جمله فیلم، تئاتر، زبان و سی‌دی آموزشی در پادگان‌ها برای آموزش استفاده کنید.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: حتی به فرموده مقام عظمی ولایت، فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است و باید تلاش شود امکانات لازم برای ارتقای مسائل آموزشی و فرهنگی در اختیار مسئولان، مربیان و اساتید قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین وفا با اشاره به وجود مراکز 8 گانه آموزشی نیروی زمینی ارتش از مراکز 01 تا 08 تصریح کرد: در برخی از این مراکز حدود 6 هزار نفر ظرفیت فعال هستند و این مناطق قبلا جزو 01 بودند که سربازانی که پذیرش می‌شدند یا سواد نداشته یا سیکل و یا پنجم ابتدایی بودند اما اکنون حتی پادگان مرکز آموزشی02 ارتش همگی لیسانس و فوق لیسانس هستند و در پادگان عجب‌شیر مراکز 04، 05 و 08 نیز سربازان لیسانس دارند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا گفت: اساتیدی که قبلا تربیت کرده بودیم صرفا به سربازانی آموزش می‌دادند که زیر دیپلم سواد داشتند اما اکنون با توجه به پیشرفت وضعیت علمی کشور و معلومات مردم خوشبختانه سرباز بی‌سواد نداریم و اگر وجود داشته باشد خیلی کم است و اکثر سربازان نیروی زمینی ارتش لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند.

وی خاطرنشان کرد: اساتیدی که در مراکز آموزشی ما تدریس می‌کنند باید حداقل مدرک فوق‌لیسانس داشته باشند و این یکی ضروریات امور آموزشی نزاجا است.

انتهای پیام/


برچسب ها: پادگان ، سرباز ، لیسانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار