یزد/ رئیس سازمان غذا و دارو تاکیدکرد:

حمایت ویژه سازمان غذا و دارو از توسعه زیرساخت‌های صنعتی در حوزه دارو

رسول دیناروند در بازدید از واحدهای تولید دارو در شهرستان میبد، گفت: از توسعه زیرساخت‌های فناوری و صنعتی در حوزه دارو حمایت می‌کنیم.

 

رسول دیناروند درحاشیه بازدید از دو واحد تولید دارو در شهرستان میبد، اظهار کرد: میبد قطب کاشی و سرامیک است و من انتظار نداشتم که در زمینه صنعت داروسازی هم سرمایه‌گذاری کرده باشند.

وی با اظهارخرسندی از پیشرفت‌های این واحدهای داروسازی در منطقه‌، ورود گروهی از پزشکان و داروسازان شهرستان میبد به قلمرو تولید داروهای تزریقی، خوراکی‌، ‌بیولوژیک و واکسن گفت‌: این زیرساخت‌ها نیاز به حمایت دارد و این حمایت‌ها بیشتر از طریق شبکه بانکی است تا این واحدها بتوانند با تامین نقدینگی برای تکمیل ساخت و سازها و تهیه سفارش‌های مواد اولیه اقدام کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطر‌نشان کرد‌: ما به عنوان وزارت بهداشت از توسعه زیرساخت‌های فناوری و صنعتی در حوزه دارو، واکسن و صنایع پزشکی و تسریع در صدور مجوزها حتما حمایت می‌کنیم تا این واحدها بتوانند هرچه زودتر به محصول و بازار برسند.

دیناروند با بیان اینکه راه‌اندازی این واحدها به عنوان صنعت پاک در منطقه به اشتغال و صرفه‌جویی در ارز کمک می‌کند افزود: از احداث و راه‌اندازی کارخانه‌های جدید که ازشرایط و جی ام پی بهتری برخوردارند و از لحاظ تولید داروی با کیفیت به نفع مردم است، استقبال می‌کنیم‌.

وی اضافه کرد: ارتقاء شاخص‌های سلامت، وابسته به وزارت بهداشت است و بخش عمده به توسعه عمومی کشور‌، سواد زیرساخت‌های راه و ساختمان و آب‌رسانی و کیفیت هوا در سلامت بستگی دارد که با پیشرفت عمومی به توسعه و رشد اقتصادی‌، علمی و فناوری در کشور انجام می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو شیوه زندگی صنعتی‌، تغذیه نامناسب صنعتی و توسعه غذاهای سریع و آماده را از مخاطرات زندگی به شیوه امروزی عنوان کرد و افزود: دسترسی مردم به استاندارد بالای زندگی و بهداشت بیشتر به توسعه سلامت کمک می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به وظایف این سازمان در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه گفت‌: در وزارت بهداشت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و نظارت بر آن و ارتقاء کیفیت آنها و همینطور پیشگیری و درمان برعهده ماست‌.

وی افزود: در قسمت پیشگیری هم نظارت بر کیفیت فراورده‌های مصرفی مردم از قبیل فراورده‌‌های غذا و دارو، آرایشی‌، بهداشتی و تجهیزات وظیفه ماست که امیدواریم بتوانیم سلامت مردم را با ارائه این خدمات حفظ کنیم./س
برچسب ها: رییس ، غذا و دارو ، صنعتی ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.