مشهد/

اعلام برگزاری چهاردهمین کنگره ملی اپتومتری در مشهد

رییس انجمن اپتومتری خراسان رضوی از برگزاری چهاردهمین کنگره ملی اپتومتری در روزهای بیست و چهارم ، بیست و پنجم و بیست و ششم اردی بهشت در مشهد خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر عباس عظیمی در نشست خبری انجمن اپتومتری خراسان که در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه فردوسی مشهدبرگزار شد ؛ با بیان این که این همایش با کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با امتیاز بازآموزی انجام خواهد شد ، افزود : در این کنگره چهارصد و 50 شرکت کننده از سراسر کشور حضور دارند .

وی ادامه داد : به دبیرخانه این کنگره تعداد 90 مقاله ارسال شده و کمیته علمی از این میان 30 مقاله را برای ارایه انتخاب کرده است .

دبیر علمی چهاردهمین کنگره اپتومتری خراسان ، تصویربرداری از چشم و تجزیه و تحلیل آن و نیز بررسی عیوب انکساری در بیماران مغزی و رانندگان حرفه ای را از محورهای اصلی چهاردهمین کنگره اپتومتری بر شمرد .

دکتر عظیمی از برگزاری نمایشگاه تخصصی اپتومتری در حاشیه این همایش خبر داد و افزود : در این کنگره پنج پانل تخصصی برگزار می شود .

وی یکی از معضلات چشم و بینایی در کشور را به عیوب انکساری مرتبط دانست و گفت : در ایران حدود 27 درصد از افراد از عیوب انکساری رنج می برند که از این میان 50 درصد پیش از تولد و مابقی بعد از تولد دچار این عیب می شوند که تنها 20 در صد قابل پیشگیری است .

رییس انجمن اپتومتری خراسان گفت : مخترعین ایرانی موفق به ساخت دستگاه صوتی نابینایان شده اند که در چهاردهمین کنگره ملی اپتومتری رونمایی می شود .

انتهای پیام//س

برچسب ها: اپتومتری ، کنگره ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.