معاون پژوهش و فناوري وزير نفت خبر داد

ابلاغ بسته سیاستی توسعه فناوری در "صنعت نفت" ظرف يك ماه ديگر

معاون پژوهش و فناوري وزير نفت گفت: بسته سیاستی ویژه‌ای با هدف تولید فناوری در پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی و ایجاد تحول در حوزه منابع انسانی، ساختارها و برنامه‌های عملیاتی صنعت نفت تا يك ماه ديگر تدوین و توسط وزير نفت ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا مقدم در در همایش بین المللی فرصت های فناوری در صنعت نفت و گاز اظهار داشت: این بسته سیاستی قطعا تحولات مهمي را در عرصه فعاليت‌هاي پژوهش و فناوري ايجاد خواهد كرد.

وي با بيان اينكه تحولات محيطي در حوزه بين الملل از تجميع منابع مالي به تجميع دانش و فناوري براي رشد و توسعه اقتصادي تبديل شده است، افزود: صنعت نفت متكي به فناوري بايد جايگزين صنعت نفت متكي به فروش محصولات خام شود.

مقدم با بيان اينكه اين تغييرات مي تواند سبب ارتقا و هم ضعف سازمان شود، افزود: فرصت ها و تهديدها حاصل تغييرات محيط سازماني است كه بسته به آگاهي و غلفت مديريت، مي تواند باعث ارتقا يا ضعف سازمان شود.

وي با اشاره به تحولات ايجاد شده در بخش تربيت نيروي انساني و اجراي طرح هاي تحقيق و توسعه در داخل و خارج از كشور، اظهار كرد: نمونه بارز اين تحولات، پژوهشگاه صنعت نفت و ايجاد مراكز تحقيقاتي فراوان در داخل كشور است.

مقدم با اشاره به سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري گفت: تدوين و ارائه برنامه هاي مقاومتي از سوي وزير نفت و اعمال آن در برنامه ششم توسعه، فرصت هاي خاصي را براي ايجاد و تحقق كامل الگوي متكي بر علم و فناوري فراهم كرده است.

معاون پژوهش و فناوري وزير نفت گفت: وابستگي اقتصاد كلان كشور به درآمدهاي نفتي، ارزان بودن انرژي و پرداخت يارانه شرايط را براي تغيير الگوي صنعت نفت به الگويي فناورانه سخت كرده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار