رییس مرکز منطقه ایی علوم و فناوری isc خبر داد

ایران در جایگاه ۱۷ تولید علم دنیا قرار دارد /سهم ایران در تولید علم جهان ۱/۵است

با توجه به میزان تولید ۳۹۰۹۹مدرک در سال پژوهشگران ایرانی با تولید ۱/۵علم در جایگاه ۱۷ قرار گرفته‌اند

جعفر مهراد رییس مرکز منطقه‌ایی علوم و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ بیشترین تولیدات علمی را در نظام استنادی اسکوپوس ثبت کرده‌اند و نشان می‌دهد ایران در جایگاه ۱۷ تولید علم دنیا نشسته است. 

وی افزود: پایگاه استنادی اسکوپوس دومین نظام استنادی معتبر جهان است. این پایگاه در شهر آمستردام هلند واقع است و به کمپانی بزرگ نشر جهان یعنی الزویر که ۴۰۰ سال سابقه نشر دارد وابسته است. 

مهراد تصریح کرد: نظام استنادی اسکوپوس در حدود ۲۰ هزار از بهترین مجلات جهان را نمایه سازی می‌کند و نظر به ثبت و نمایه سازی نشریات بیشتر در این نظام استنادی حضور علمی کشور‌های جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران نیز در این نظام استنادی پربار‌تر است. 

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ بیشترین تولیدات علمی را در این نظام استنادی ثبت کرده و با گشودن افق‌های تازه در حوزه علم و فناوری روحی تازه در علوم مختلف علمی دمیده‌اند. 

مهراد در ادامه گفت: ایران در سال ۱۳۹۰ برابر با سال ۲۰۱۱ میلادی ۳۸۷۴۶ مدرک که شامل 1.5 درصد از کل تولیدات علمی جهان است تولید کرده و رتبه ۱۷ را به خود اختصاص داده است. 

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ برابر با سال ۲۰۱۲ میلادی این رقم به ۴۰۱۰۴ مدرک افزایش یافته که در تاریخ سنجش تولیدات علمی کشور بی‌سابقه است. در اینجا سهم ایران از کل تولید علم جهان ۱. ۶ درصد است که در این وضعیت نیز ایران رتبه ۱۷ تولید علم جهان را در اختیار دارد. 

 مهراد اظهار داشت: بررسی میزان تولیدات علمی کشور در سال ۱۳۹۲ برابر با سال ۲۰۱۳ میلادی در پایگاه استنادی اسکوپوس نشان می‌دهد که کل تولیدات علمی ایران ۳۹۰۹۹ مدرک است. سهم تولید علم ایران از کل تولید علم جهان ۱. ۵ درصد بوده که از نظر رتبه در جایگاه ۱۷ تولید علم نشسته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار