نشست آلبوم "ساحل چمخاله"؛

"سعید مدرس": به موسیقی و ملودی بیش از ترانه اهمیت می‌دهم

نشست مطبوعاتی آلبوم "ساحل چمخاله" با حضور عوامل تولید کننده در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست آلبوم "ساحل چمخاله" با حضور "سعید مدرس" آهنگساز و خواننده‌، "رویا شکیب" ، "علیرضا عبداللهی" و "نیلوفر لاری پور" ترانه‌سرایان و همین‌طور "محمدرضا خان‌زاده" مدیر مسئول مؤسسه‌ی "اکسیر نوین" در برج میلاد برگزار شد. 
 
"سعید مدرس" در ابتدا گفت: تهیه‌ی آلبوم "ساحل چمخاله" حدود 3 سال طول کشید و حال و هوای آلبوم متناسب با روحیات بنده و فضای آرامی که به آن تعلق دارم است. بهترین تبلیغ برای یک آلبوم موزیک‌ویدئوی آن است که این خلاء در ایران حس می‌شود که البته مقتضای بازار موسیقی ایران، همین است. من برای تک تک قطعات آلبوم ایده‌های تصویری دارم. برای مثال ویدئوی "باران یک‌ریز" در حال حاضر آماده‌ی پخش است.

در ادامه "محمدرضا خانزاده" تصریح کرد:‌ درباره‌ی پخش آلبوم چند تاریخ در نظر داشتیم، که عوامل مختلف دست به دست هم داد که پخش این آلبوم به اسفندماه موکول شود. متأسفانه پخش آلبوم مناسب نبود، اما اردیبهشت‌ماه یک بار دیگر بازپخش خواهد شد.

سپس "سعید مدرس" افزود: بنده شخصا تیپ کاری‌ام موزیک محور است‌، چون ترانه‌سرا نیستم، یعنی به موسیقی و ملودی بیش‌تر از ترانه فکر می‌کنم. انتظارم از ترانه چنان چیز عجیب و غریبی نیست که البته تا به حال آن‌چه از ترانه می‌خواستم برآورده شده و امیدوارم در زمینه‌ی موسیقی این آلبوم بیشتر قابل توجه قرار گیرد.  

"مدرس" عنوان کرد: در این آلبوم تلاش بر ارائه‌ی آثار شاد و امیدوار کننده بود تا هواداران با شنیدن قطعات امیدوار شوند و مطمئنا هرچه بیشتر از زمان آلبوم بگذرد مخاطبان بیشتری با آن ارتباط برقرار خواهند کرد.

"رویا شکیب" در ادامه‌ی نشست گفت: ترانه‌ی "ساحل چمخاله" به سفارش خود "سعید مدرس" سروده شد و وی تأکید بر حضور این کلمه داشت و ترانه‌ی "مثلث برمودا" هم یک تشبیه ساده است و فکر نمی‌کنم کلمه‌ای نامأنوس در بین عوام باشد. 
 
"محمد خانزاده" گفت: برای پخش دیجیتال آلبوم برنامه‌ریزی‌هایی شده تا به صورت اینترنتی این قطعات توزیع شود. درباره‌ی حضور ما در برج میلاد باید اشاره کنم که، در زمان کنسرت تیم اجرایی برج نهایت همکاری را با "اکسیر نوین" داشت و البته بخش سیاست‌گذاری کنسرت‌های پاپ دست یک نفر خاص نیست. درباره‌ی کنسرت "سعید مدرس" نیز تمرین‌ها آغاز شده و اگر آمادگی به وجود آید بی حرف پیش قبل از ماه رمضان، کنسرت برگزار می‌شود. درباره‌ی کنسرت "مدرس" خلاقیت‌های منحصر به فردی در اجرا برای شگفتی‌ تماشاگران در نظر داریم.  

"سعید مدرس"‌ عنوان کرد:‌ قطعات آلبوم‌های گذشته‌ام نیز در این اجرا وجود دارد. به خاطر فعالیت‌های گذشته‌ام و موزیک‌ ویدیوهای ماهواره‌ای مشکل مجوزی داشتم که خوشبختانه مشکل آن رفع شده‌است. معتقدم بهترین رسانه برای پخش موزیک ویدیو، تلویزیون است که متاسفانه شرایط فراهم نیست.  

"سعید مدرس" درباره‌ی قوانین کپی رایت گفت: در مرحله‌ی نهایی کار همه‌ی هنرمندان مشتاق رعایت قوانین کپی رایت هستند اما در عمل همه ترجیح می‌دهیم این قانون نباشد. اگر مجموعا قانونی باشد که همه رعایت کنند کپی رایت اتفاق خوبی است.  

در ادامه‌ی این نشست "محمدرضا خانزاده" تصریح کرد: رقابت بین شرکت‌های پخش را نمی‌توان منکر شد اما تیراژهای اعلام شده واقعی نیست و در صورت شفاف‌سازی این آلبوم‌ها رسوا می‌شوند. آلبوم "ساحل چمخاله" رکورد تیراژ را به عنوان اولین آلبوم یک خواننده،‌ شکست.  

"مدرس" عنوان کرد: بنده چون با نقاشی آشنا هستم و سال‌ها طراحی کرده‌ام دلیل کار بنده در سبک انیمیشن است و البته اصراری به اینکه این اتفاق امضای من است ندارم.  

وی درباره‌ی سبک موسیقی‌اش گفت: موسیقی الکترونیک یک جریان فراگیر و مانند یک ابزار برای خلاقیت است که از هر روزنه‌ای می‌تواند راه پیدا کند. بنده به موسیقی الکترونیک علاقه‌مند هستم چون همیشه در دسترس است و قابلیت‌هایی برای فضاسازی دارد، که اگر بخواهید آن‌را به صورت آگوستیک اجرا کنید شاید به یک ارکستر 60نفره احتیاج داشته باشید. امکاناتی که در موسیقی الکترونیک وجود دارد به هیج وجه در موسیقی آگوستیک یافت نمی‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ردپای انسان را در موسیقی الکترونیک می‌توان یافت چون انتخاب، انتخاب فرد است که به وسیله‌ی کامپیوتر فقط به نظم درمی‌آید. بنده تمایلم بیشتر به سمت الکترونیک است آن‌جایی با این موسیقی فاصله می‌گیرم که ملودی‌ها یک حالت تک صدایی و کاملا سنتی دارد. که فکر می‌کنم در موسیقی الکترونیک جا نمی‌شود.

در ادامه "سعید مدرس" درباره‌ی آلبوم گفت: هر کدام از این قطعات را در یک حال و هوای خاص ساختم و هر کدام برای من یک حس مشخص دارد. که از بین 15 ترک، 11 عدد آن را انتخاب کردم. در خارج از ایران مکان‌هایی وجود دارد که به موسیقی به عنوان صنعت توجه می‌شود. معمولا شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند که یک نفر به عنوان ستاره معرفی شود و از‌آن‌ها از همه جهت حمایت می‌شود اما در ایران خواننده‌ها برای همه چیز خودشان تصمیم می‌گیرند، زیرا این فکر به یک آمار درست وابسته نیست و موجب ریزش طرفدارهایش حتما می‌شود.  

وی ادامه داد: بنده چون همه‌ی کارها را خودم انجام می‌دهم کسی که این موسیقی را دنبال می‌کند با یک شخصیت طرف است، که تا 10 سال آینده همان فرد را می‌بیند. افرادی که آثار من را دنبال می‌کنند مسلما می‌دانند که در آلبوم‌های آینده چه فضایی ارائه می‌شود. فضای داخل ایران با وجود تبلغیات محدودتر، بهتر است، زیرا حداقل با افراد کارشناس‌تر طرف‌ هستیم، تا اینکه یک تیم غیرحرفه‌ای آن‌ور آبی آن را قضاوت کند. برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای خیلی سلیقه‌ای هستند که گاهی اوقات از سلیقه‌ی عموم مردم دور است.  

"مدرس" درباره‌ی سبک موسیقی‌اش تصریح کرد: موسیقی یکی از انتزاعی‌ترین هنرهاست، و اولین دغدغه برای ما نجات موسیقی پاپ است باید به موسیقی پاپ بیشتر از ترانه بها داد. بعضی قضاوت‌ها بر ترانه است، مسلما کلام تاثیرگذار است،‌ اما اینقدر تأکید درست نیست. بنده درباره‌ی ملودی و آهنگ بیشتر تمرکز دارم و نه اینکه هیچ معیاری برای ترانه ندارم که معتقدم ترانه‌های بنده هماهنگ با فضای موسیقی ساخته‌ی خودم است.  

وی درباره‌ی بحث رقابت در موسیقی پاپ عنوان کرد:‌ بنده برای رقابت اصراری ندارم و این قابلیت را داشتم که موسیقی بسازم و ارائه دهم. رقابت به من انگیزه نمی‌دهد، هنر هیچ وقت پیشرفت نمی‌کند بلکه فقط تغییر و تحول می‌کند.

"خانزاده" در ادامه‌ی نشست گفت: سیاست مؤسسه‌ی تبلیغاتی "اکسیر نوین" حمایت از کنسرت و پخش آلبوم موسیقی است، البته ما هم بر روی ظرفیت‌ها ی موجود در مؤسسه، آلبوم‌ها را ارائه می‌دهیم.  

"مدرس" در ادامه‌ی نشست تصریح کرد:‌ موزیک بنده چون فرم و حال و هوای الکتریک دارد در بحث کنسرت سعی می‌کنم تا از آن دور نشوم تا حال و هوای اجرای زنده در آن به وجود آید. پایه‌ی تیم اجرایی کنسرت ریخته شده، تیم قدری با بنده همکاری می‌کند البته ممکن است چند نفری به بند موسیقی اضافه شود.  

وی درباره‌ی موسیقی پاپ گفت: موسیقی پاپ مفهومش ترانه‌محور نیست. موسیقی مردمی را پاپ می‌گویند که موسیقی بنده دور از مردم نیست. هر مقدار تعداد کارهای مرغوب بیشتر شود،‌ طبیعتا مردم هم از آن استقبال می‌کنند به همین خاطر نباید متر و میزان را روی این‌که مردم چه چیز گوش می‌دهند بگذاریم.

این آهنگ‌ساز درباره‌ی انتخاب ترانه‌هایش عنوان کرد:‌ درباره‌ی ترانه بیشتر کیفیت آن مهم است نه اینکه نام چهره‌ی خاصی که عامل فروش است. من بیشتر ترانه‌ها را به سختی انتخاب می‌کنم که از آن‌ها هم راضی هستم.  

در پایان این نشست "علیرضا عبداللهی" ترانه‌سرای آلبوم "ساحل چمخاله" بیان کرد: باعث دلخوری بنده و خانم "شکیب" که کار ما را با خودمان مقایسه نمی‌کنیم و دوستان و بزرگان در عرصه‌ی ترانه با ما مقایسه می‌کنید. به نظر بنده رسالت یک هنر انتقال یک احساس است.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار