در صحن علنی قرائت شد

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان دستگاه‌های اجرایی در جلسه علنی قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس 16 اردیبهشت 93 از سوی هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

عباس فلاح‌باباجان نماینده مردم اهر در تذکری به وزیر صنعت عنوان کرد که با توجه به تخصیص تأمین ارز تعادلی برای تولید خودرو سریعا نسبت به ترفیع کیفیت خودرو و کاهش قیمت اقدام کنید.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به رئیس جمهور خواستار تذکر وی به مشاورانش در مورد اظهارنظر غیرواقع آنها شد.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر راه عنوان کرد که جاده‌صاف‌کن قاچاقچیان نشوید.

طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد که آیا وظیفه معاون امور زنان ریاست جمهوری در روز زن ایجاد شادمانی توسط اجرای رقص در کاخ شاهنشاهی برای همسران سفرا است یا ایجاد شادمانی برای همسران و دختران شهدا؟

وی همچنین در تذکری به وزیر ارشاد عنوان کرد که با توجه به رویکرد نامناسب جشنواره کن که فیلم‌های برتر ایرانی را تحریم می‌کند چرا 11 نفر از هنرمندان سینما با هزینه بیت‌المال به این جشنواره فرستاده شدند؟

طبیب‌زاده همچنین در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان داشت:‌ با توجه به هزینه زیاد استفاده از هواپیمای اختصاصی به چه دلیل وزرا در سفرهای خارجی خود از هواپیمای اختصاصی استفاده می‌کنند؟

حمید رسایی نماینده مردم تهران در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد: به چه دلیل علی‌رغم تصویب کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مبنی بر فیلتر واتس‌آپ رئیس جمهور نقض قانون کرده و رأی شخصی خود را اعمال کرده است.

عبدی،‌حیدرپور، فیاضی، افخمی، آغاجری و مشهدی‌عباسی نمایندگان خرم‌آباد، شهرضا، نور، ملکان، بندر ماهشهر به رئیس‌جمهور در مورد عدم اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها به ویژه پرداخت مستمری و بیمه به افراد جویای کار تذکر دادند.

سالک، مقتدایی، محمدصادقی، فولادگر، موسوی‌لارگانی، ایرانپور و شفیعی نمایندگان اصفهان، کازرون، اصفهان، فلاورجان،‌مبارکه و ممسنی در تذکری به رئیس‌‌جمهور از وی خواستند تا به برخی اطرافیان خود که به قومیت‌گرایی دامن می‌زنند تذکر دهد چرا که ایجاد اختلاف مخالف منافع ملی است و در شرایط کنونی به مصلحت نظام جمهوری اسلامی نیست.

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار برخورد عاجل با سرکنسولگری ایران در فرانکفورت در کارشکنی برای درمان دانش آموز نخبه و مصاحبه با شبکه دویچه‌وله آلمان شد.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار پیگیری احقاق حقوق و حمایت قانونی از تعداد 64 دانشجوی رشته فناوری هسته‌ای اخراجی از دانشگاه نروژ شد که مصداق بی‌احترامی به ملت ایران است و در تذکری به رئیس‌جمهور اجرای مصوبه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌‌های اجرایی طبق مفاد‌ آن و به صورت همگانی و دقیق و به وزیر کشور اجرای مصوبه راهکارهای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های مختلف کشور را متذکر شد و در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار توجه به دلواپسی‌های نسل جوان و نخبه دانشگاهی در آستانه مذاکرات 23 اردیبهشت شد.

نوباوه و زمانیان نمایندگان تهران و شهرکرد به وزیر ارشاد ضرورت صدور روادید غیرخبرنگاری و عادی برای خبرنگاران خارجی را متذکر شدند.

امیرآبادی و قاضی‌پور نمایندگان قم و ارومیه به وزیر ورزش و جوانان در مورد تمرین مختلط تیم کاراته و حمایت رئیس فدراسیون کاراته از این اقدام نامشروع تذکر دادند.

طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد که چرا فکری برای مسائل امنیتی استان سیستان و بلوچستان در جهت جلوگیری از به شهادت رساندن نیروهای مخلص و مؤمن انقلاب نمی‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار