زاهدان/ رئیس فراکسیون نجات تالاب هامون تاکيد کرد:

آبگیری بخش های بیشتری از تالاب هامون

سیدباقر حسینی، با تاکید بر ضرورت بکارگیری روش‌های پایدار برای احیای تالاب هامون، گفت: آبگیری اخیر تالاب هامون نتیجه عوامل طبیعی بوده نه اقدامات کارشناسی مسئولان، بر این اساس دولت وظیفه دارد شرایطی را فراهم کند که آب تداوم داشته تا بخش‌های بیشتری از تالاب آبگیری شود.

سیدباقر حسینی درباره آخرین وضعیت تالاب هامون، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری آب در رودخانه هیرمند جاری شده، افزود: در نتیجه این موضوع با ورود آب به تالاب هامون، بخشی از تالاب آبگیری شده است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخش‌هایی ازقسمت‌های پرعمق تالاب هامون آبگیری شده است، افزود: هم‌اکنون تالاب در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهتری دارد اما باید تاکید کرد آب‌هایی که به سمت رود هیرمند و تالاب هامون سرازیر شده ناشی از سیلاب‌های طبیعی در افغانستان بوده که به دلیل غیرقابل کنتل بودن وارد تالاب هامون شده است.

وی درباره مذاکرات انجام شده با کشور افغانستان برای تامین حق‌آبه رودخانه هیرمند و تالاب هامون،‌ یادآور شد:‌ سال گذشته رئیس جمهور در سفری به افغانستان این موضوع را با مقامات این کشور مطرح کرد که بنا شد کارگروهی برای بررسی موضوع به ایران سفر کنند./س

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.