مقدسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

افزایش 42 درصدی قیمت "شیرخام"/ ستاد تنظیم بازار دوشنبه تکلیف شیر را مشخص می‌کند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید شیر خام در جلسه این هفته ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود، گفت: به اعتقاد ما این مبلغ با احتساب کرایه حمل‌‌ونقل 1576 تومان است.

سید احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:‌ ما طی جلسه‌ای با کارشناسان معاونت امور دام به بررسی قیمت تمام شده تولید شیر پرداختیم.
 
وی افزود: بر این اساس معاونت امور دام طی نامه‌ای به معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی (که معاون بازرگانی وزیر جهاد سمت دبیر ستاد تنظیم بازار کشور را نیز دارد) بهای تمام شده تولیدشیر خام را درب دامداری هزار و 520 تومان و 8 ریال اعلام کرده است.
 
مقدسی اضافه کرد: به اعتقاد ما این مبلغ با احتساب کرایه حمل‌‌ونقل آن هزار و 576 تومان است.
 
وی با بیان اینکه تعیین قیمت تمام شده تولید شیر خام در جلسه‌ تنظیم بازار این هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد افزود: همچنین قرار است سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز نظر خود را در این باره اعلام کند اما در نهایت ستاد تنظیم بازار قیمت آن را نهایی می‌کند.

مقدسی ادامه داد: براین اساس قیمت تمام شده تولید شیر 1110 تومانی حدود 42 درصد و شیر 1300 تومانی نزدیک به  21درصد افزایش می‌یابد.
 
رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه 25 درصد تولیدکنندگان به مدت سه ماه یارانه دولت را دریافت نکرده‌اند، گفت: همه آنان نیز از دریافت یارانه اسفند ماه محروم بوده‌اند.
 
وی با بیان اینکه دولت طی سال گذشته  با پرداخت یارانه به دامداران قیمت لبنیات را برای مصرف‌کنندگان ثابت نگه داشت، اضافه کرد: ما از دولت یارانه نمی‌خواهیم چراکه این اقدام به معنای واقعی انجام نمی‌گیرد، درخواست ما از دولت این است که اجازه دهد تولیدکنندگان به سود تولید خود ( که بین 15 تا 17 درصد است) برسند و یارانه را در قالب سبد کالا به مصرف‌کنندگان بدهد.

مقدسی با بیان اینکه دامداران در حال حاضر 42 درصد در زمینه عرضه شیر ضرر می‌کنند، گفت: اگر دولت فکری به حال مساله شیر در کشور نکند این صنعت نابود می‌شود.

وی تصریح کرد: بنده به مسئولان هشدار می دهم که این صنعت در کما و مرگ آن نزدیک است بنابراین دولت باید هرچه سریعتر فکری برای آن کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیر ، قیت ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار