لاریجانی در نطق پیش از دستور:

ایران در مذاکرات به دنبال روشنگری حق خویش است نه اسباب بازی هسته‌ای/غرب میدان مذاکره هسته‌ای را با شعبده بازی سیاسی اشتباه گرفته‌ است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان صاحب فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای شناخته شده است، گفت: ایران در مذاکره هسته‌ای به دنبال روشنگری حق خویش به تمامه است نه به دنبال اسباب‌بازی هسته‌ای.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه) ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت علی ابن ابیطالب (ع)، اظهار داشت: "جلال الدین سیوطی" در کتاب خود از "جابربن عبدالله انصاری" نقل می‌کند که روزی در محضر پیامبر (ص) بودیم که علی (ع) نیز وارد شد و پیامبر فرمود؛ سوگند به کسی که جانم در دست اوست، این مرد و شیعیان او در روز قیامت رستگارانند!  
 
وی افزود: همچنین از پیامبر (ص) نقل است که فرمود؛ علی از من است و من از علی و جز خودم و علی کس دیگری نمی‌تواند وظیفه مرا به انجام برساند.  
 
لاریجانی ادامه داد: منزلت امام علی (ع) آنگونه بود که پیامبر (ص) فرمود؛ تو مرا به منزله هارون برای موسی هستی، با این تفاوت که بعد از من دیگر پیامبری نخواهد بود، با این همه توصیه‌های پیامبر گرامی اسلام، علی (ع) با سه دسته در مبارزه بود.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکم: اصحاب جمل یا ناکثین، پول پرستان و طرفداران تبعیض و صاحبان مطامع، دوم: اصحاب صفین یا قاسطین که‌‌ همان سیاست بازان مکار بودند که روح تقلب و نفاق در آن‌ها برجسته بود، سوم: اصحاب نهروان یا خوارج که مارقین نام گرفتند که با عصبیت‌های ناروا و جهالت‌های خطرناک بزرگ‌ترین ضربه را به اسلام زدند که امام علی (ع) درباره آن‌ها فرمود: چشم این فتنه را من درآوردم، غیر از من احدی جرات چنین کاری را نداشت. پس از آنکه موج دریای تاریکی و شبهه افکنی آن‌ها بالا گرفته بود و هاری آن‌ها فزونی یافته بود.  
 
وی اظهار داشت: امام علی (ع) خوارج را مردمانی خشن که فاقد اندیشه‌های عالی و احساسات لطیف هستند، وصف می‌کند، مردمانی پست و برده صفت و اوباشی که از هر گوشه‌ای جمع شدند.  
 
لاریجانی تصریح کرد: امروز پیروان اهل بیت و شیعیان علی (ع) نیز همین سه گروه مواجه هستند، از یک طرف گروه متعصبین خشک مقدس که در جهان اسلام با شیوه مارقین با‌‌ همان عصبیت‌ها به جان مسلمانان افتادند و با سلاح تکفیر پیوندهای اسلامی را نابود می‌کنند و روحیه مبارزه‌گری خود را به جای طغیان علیه استکبار، استعمار و صهیونیست به مصاف امت اسلامی کشانده‌اند.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان امام علی (ع) هم مارقین از سلاح تکفیر بهره می‌جستند، حتی علی (ع) را تکفیر کردند، امام درباره این گروه فرمود؛ همانا بد‌ترین مردم هستید، شما تیرهایی هستید در دست شیطان که از وجود پلید شما برای زدن نشانه خود استفاده می‌کند و به وسیله شما مردم را در حیرت و تردید و گمراهی می‌افکند، آیا تکفیریون امروز‌‌ همان ماموریت مارقین را ندارند که جان و آبروی مسلمانان را نشانه رفتند و چه خوب امام علی (ع) آنان را ترسیم نمود که تیرهایی هستند در دست شیطان.

وی ادامه داد: امروز این تیرهای شیطانی در عراق و افغانستان، پاکستان و سوریه و برخی بلاد اسلامی کاری جز تفرقه و کشتار مسلمانان انجام نمی‌دهند و اقدامات آنان بیشترین بهره را برای قاسطین و سیاست‌بازان مکار جهانی در بر دارد.  
 
لاریجانی تصریح کرد: از طرف دیگر ناکثین و قاسطین امروز جهان با قدرت اقتصادی و شیطنت‌های سیاسی در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و هر روز به بهانه‌ای ماجرایی درست می‌کنند و به خاطر مطامع دنیوی جنگ راه انداخته‌اند و سال‌هاست با مکر سیاسی و رسانه‌ای در مقابل ملت ایران سنگ اندازی کرده، از سلاح انرژی نفت و بانک نیز استفاده نامشروع کرده تا به مقاومت ملت لطمه وارد کنند.  
 
رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: اخیرا معاون رئیس جمهور آمریکا به دولت روسیه و آقای پوتین اخطار نمود که نباید از ابزار انرژی در ماجرای اوکراین استفاده سیاسی کند. واقعا خجالت‌آور است و تعجب‌آور است که این گروه سیاست‌باز مکار این قدر فراموش‌کار شده است؛ مگر شما در این سال‌های از ابزار تحریم نفت و گاز علیه ملت ایران استفاده سیاسی نکرده‌اید؟ پس با چه رو و منطقی نسبت به روسیه موعظه می‌کنید؟  
 
لاریجانی افزود: اگر استفاده ابزاری از انرژی در سیاست را تقبیح می‌کنید که خودتان سال‌هاست با این روش مقابل ملت ایران ایستاده‌اید. آیا اینان قاسطین دنیای مدرن نیستند؟  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: در روزهای اخیر مقامات آمریکایی در زمینه مذاکرات هسته‌ای کم، حرف ناپخته مصرف نکردند و در آشکار و نهان با ژست‌های سیاسی خط و نشان برای حد و حدود فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کشیدند که تعداد سانتریفیوژ‌ها باید در ایران فلان مقدار باشد یا آب سنگین اراک چنین شود یا تحقیق و توسعه فلان محدودیت را پیدا کند.  
 
وی تاکید کرد: ظاهرا قدرت‌های بزرگ غربی میدان مذاکره هسته‌ای را با شعبده بازی سیاسی عوضی گرفته‌اند. مذاکرات هسته‌ای، ‌ مذاکراتی جدی است تا عیار اتهامات واهی شما روشن شود و ملت ایران ارزشی برای اینگونه مانور دروغین شما قائل نیست. ملت ایران طی سال‌های طولانی، ‌مجاهدت و پایداری به چنین دستاوردی ملی رسیده است آن هم در شرایطی که شما قوی‌ترین مقابله را با اراده ملت از خود نشان دادید.  
 
رئیس قوه مقننه ادامه داد: امروز ملت ایران صاحب فناوری هسته‌ای شده است و این امری نیست که قابل معامله باشد. ایران از مذاکرات هسته‌ای به دنبال روشنگری حق خویش به تمامه است نه دنبال اسباب‌بازی هسته‌ای؛ لذا مذاکره کنندگان ایرانی نمی‌توانند از هیچ یک از حقوق هسته‌ای ایران شامل غنی‌سازی در حد کارخانه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه آن هم بدون هیچ محدودیت صرف‌نظر نماید.  
 
لاریجانی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب روز گذشته تاکید فرمودند مبنای توفیق حرکت آتی کشور را در خود‌باوری و تکیه بر دانش و توانمندی‌های داخلی می‌داند که یک نمونه مهم آن در دانش هسته‌ای رخ نموده است و به روشنی اعلام می‌کند که در مذاکرات آینده چارچوب مورد قبول، صیانت از کلیت فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است و کمیت این فناوری محل چانه‌زنی نیست و تنها خط قرمز در کیفیت فناوری هسته‌ای بر طبق فتوای رهبری تولید سلاح می‌باشد نه چیز دیگر.  
 
وی ادامه داد: وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده صرفا در این محدوده و فقط در موضوع هسته‌ای و نه چیز دیگر می‌توانند مذاکره را ادامه دهند و قدرت‌های غربی بدانند که اگر نسبت به مذاکرات مقدماتی با مسامحه برخورد شد، ‌ مذاکرات نهایی محل مسامحه نخواهد بود.  
 
لاریجانی یادآور شد: در آستانه ایام اعتکاف که دوره پالایش روح و روان در ماه رجب می‌باشد و الحمدلله این سنت حسنه در سالهای اخیر در بین ملت ما فراگیر شده است، از خداوند متعال می‌خواهیم نیایش‌های ملت ما به خصوص جوانان عزیز را اجابت فرماید.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
اي كاش فايل صوتي اين خبرها رو هم ميذاشتين
ممنونم از زحماتتون
آخرین اخبار