ظریف در دیدار با هانس بلیکس:

هر توافق هسته‌ای باید فرصت استفاده از حق مسلم غنی‌سازی‌مان را ایجاد کند

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با هانس بلیکس گفت : ما در موضوع غنی‌سازی یک حق مسلم داریم و اعتقاد ما این است که هر توافق هسته‌ای باید این فرصت را ایجاد کند که از این حق خود استفاده کنیم .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "هانس بلیکس"، مدیرکل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس کنونی موسسه کمیسیون سلاح‌های کشتار جمعی سوئد که به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تاکید کرد : ما در موضوع غنی‌سازی یک حق مسلم داریم و اعتقاد ما این است که هر توافق هسته‌ای باید این فرصت را ایجاد کند که از این حق خود استفاده کنیم .
 
وی اضافه کرد: مشکل عمده‌ای که در موضوع هسته‌ای وجود داشت بی‌اعتمادی متقابل بود .
 
ظریف افزود: به دلیل اینکه کشورهای غربی به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکردند، جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد نیازهای خود به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را با تکیه بر توانمندی‌های خود تامین کند .
 
هانس بلیکس، مدیرکل اسبق آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس کنونی موسسه کمیسیون سلاحهای کشتار جمعی سوئد نیز در این دیدار با استقبال از توافق ژنو در موضوع هسته‌ای ابراز امیدواری کردف گفت‌وگوها به توافق نهائی منجر شود و طرفین به تضمین‌های داده شده در توافق هسته‌ای عمل نمایند .
 
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار