صدا پیشه "جیگر" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ویژگی‌هایی از خودم در "جیگر" نهفته است/ موقعیت کلاه قرمزی مدیون هوش ایرج طهماسب

"کاظم سیاحی" گفت: موفقیت کلاه قرمزی مدیون هوش "ایرج طهماسب" است و من مطیع او بودم.

کاظم سیاحی، بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و صدا پیشه شخصیت "جیگر" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: شخصیت "جیگر" و نوع حرف زدن آن، ایده ذهن ایرج طهماسب بود که براساس آن عروسک ساخته شد و از آنجا که 2 ماه قبل از ضبط تمرین داشتیم با تستی که گرفت، برای این شخصیت صداپیشه را انتخاب کرد. 

وی در "شهر موش‌ها2" نیز صدا پیشگی 2 شخصیت را برعهده دارد، افزود: در ابتدا قرار بود، محور کلام "جیگر" جملاتی باشد که مانند "نمی‌خوام"، "نمی‌خورم" به صورت "نفی" به کاربرده شود و این جملات 3 بار تکرار شود، اما به مرور "جیگر" و نوع حرف زدن آن به شکل که امروز هست، درآمد. 

وی بیان کرد: دلیل این که چرا شخصیت "جیگر" هر جمله را 3 بار تکرار می‌کند باید از ایرج طهماسب پرسید چرا که من در شخصیت‌پردازی آن نقشی نداشتم و تنها مطیع "ایرج طهماسب" و "حمید جبلی" بوده‌ام. 

سیاحی عنوان کرد: اصولا معتقد هستم که بهتر است تماشاچی برداشت خودش را از هر شخصیت داشته باشم و نمی‌توانم بگویم که شخصیت "جیگر" دقیقا نماد چه قشر یا گروهی از جامعه است.

این صدا پیشه در ادامه گفت: این که شخصیت "جیگر" روی من تأثیری داشته است یا خیر، موضوعی است که اطرافیانم باید درخصوص آن اظهارنظر کنند، اما من بر این باور هستم که هر کسی قسمتی از ویژگی‌هایش را در نقشی که بازی می‌کند یا کارکتری که به جای آن صحبت می‌کند به جای می‌گذارد.
 
وی تأکید کرد: در "جیگر" نیز ویژگی‌هایی از من وجود دارد که ترجیح می‌دهم درباره آْن صحبت نکنم اما فقط به این اشاره می‌کنم که من از قدیم هم اصطلاح "گفتم یا نگفتم" را به کار می‌بردم، اما الان استفاده آن را کم کردم. 

سیاحی خاطر نشان کرد: موفقیت کلاه قرمزی، مدیون هوش "ایرج طهماسب" و "حمید جبلی" است که می‌دانند از هر شخصیت، چگونه و با چه ویژگی‌هایی استفاده کنند و اگر مردم این اثر را دوست دارند، به دلیل اثرگذاری قوی هنرمندانی چون "ایرج طهماسب" "حمید جبلی"، "مرضیه محبوب" و"دنیا فنی‌زاده" است. 


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار