کاتب در نطق میان دستور:

بزرگترین مشکل اقتصادی کشور دولتی بودن 80 درصد آن است/دولت بودجه سال 94 را بدون روش عملیاتی به مجلس نیاورد

نماینده مردم گرمسار گفت:‌ دولتی بودن 80 درصد اقتصاد کشور به‌عنوان بزرگترین مشکل اقتصادی کشور است و تا زمانی که این میزان به 30 درصد نرسد مشکلات همچنان باقی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "غلامرضا کاتب" نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه (22 اردیبهشت ماه) در نطق میان دستور خود با تبریک میلاد امیر‌المومنین (ع) اظهار داشت: امام علی (ع) بهترین الگو و معیار ما کارگزاران نظام برای حاکمیت ارزش‌های الهی است.

وی با بیان اینکه برای تحقق فرامین رهبری جهتش شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد که موانع را مورد شناسایی قرار دهیم افزود: دولتی بودن 80 درصد اقتصاد کشور به‌عنوان بزرگترین مشکل اقتصادی کشور است و تا زمانی که این میزان به 30 درصد نرسد مشکلات همچنان باقی است، بهره‌وری در کشور ما به‌شدت پایین است و عمر مردم ما را هدر می‌دهد، به طوری که مدیریت بهره‌وری سرمایه که در اوایل انقلاب 1.65 درصد بود امروز به 0.65 رسیده است.

کاتب تصریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای کشور در سال 1391، 89 هزار میلیارد تومان و در سال 92 ، 120 هزار میلیارد تومان بود و این میزان در سال 93 به 140 هزار میلیارد تومان رسیده است به این معنا که ما هر ساله 30 هزار میلیارد تومان افزایش اعتبارات هزینه‌ای داشته‌ایم که این بزرگترین مشکل و مانعی جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم گرمسار با بیان اینکه تهدید دیگر پیش روی کشور بحران صندوق‌های بازنشستگی است، تصریح کرد: در سال 92 کمک دولت به این صندوق‌ها به 76 درصد رسید و 25 هزار میلیارد تومان کمک از سوی دولت صورت گرفت که بیش از بودجه عمرانی آن سال که 20 هزار میلیارد تومان بود، صورت گرفت.

کاتب افزود: صندوق‌های بازنشستگی باید مستقل عمل کنند و راه برون از مشکلات اقتصادی این است که نظام بودجه‌ریزی کشور را اصلاح کنیم و این در حالی است که دولت مکلف شده بود که اصلاح را انجام دهد اما تا به امروز  اقدامی صورت نگرفته است و ما از دولت می‌خواهیم بودجه سال 94 را بدون روش عملیاتی به مجلس نیاورد.

نماینده مردم گرمسار با بیان اینکه خطر جدی دیگری که دولت و دولت‌ها را تهدید می‌کند، بحران مدیریتی است، اظهار داشت: دولت موظف به حذف نظام اداری غیرضروری است و امروز دولت و مجلس وظیفه دارند طبق قانون مدیریت خدمات کشوری برای پست‌های کلیدی کشور شرایط احراز تعیین کنند تا موجب ثبات مدیریتی در کشور شویم.

کاتب در ارتباط با حوزه انتخابیه خود ضمن تشکر از چیت چیان، وزیر نیرو، گفت: آقای چیت چیان از شما می‌خواهم تا در رابطه با خشکسالی تلاش جدی انجام داده، در مورد حق‌آبه کشاورزان اقدام عاجل به عمل آورده و با متجاوزان به حریم رودخانه حبله‌رود برخورد لازم صورت دهید.

نماینده مردم گرمسار در پایان خاطرنشان کرد: از وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم، که مانع وقفه در احداث راه‌آهن تهران، ورامین و گرمسار شده و این پروژه که طبق مصوبه دولت به شهرداری تهران تحویل شده است به سرانجام رساند و از وزیر کشاورزی انتظار داریم نسبت به تأمین نهاده‌های دامی برای کشاورزان اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار