قزوین/ معاون وزیر نیرو اعلام کرد:

اعتبار تحقیقاتی وزارت نیرو امسال ۵۰۰ میلیارد ریال است

علی اکبر مهاجری، اعتبار تحقیقاتی وزارت نیرو را در امسال ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اعتبارات تحقیقاتی این وزارت خانه در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال بود که در قالب هفت طرح بزرگ ملی و ۶۰۰ طرح کوچک صرف شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ علی اکبر مهاجری در جلسه انسجام بخشی و چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت نیرو که در شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اولویت توزیع اعتبارات پژوهشی این وزارت خانه حمایت از فعالیت های بومی است.

وی خاطرنشان کرد: از محل سه درصد اعتبارات پژوهشی یک درصد اعتبارات محلی، یک درصد مسائل بخشی و یک درصد ملی تعریف شده که در وزارت خانه اجرا می شود
.

مهاجری تصریح کرد: آموزش ها در وزارت نیرو باید بر اساس نیازها و شاخص هایی باشد که استانها تعیین می کنند، لذا بدون اینکه در هر استان یک مرکز آموزشی داشته باشیم می توانیم از ظرفیت مراکز آموزش عالی وزارت نیرو به خوبی استفاده کنیم.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: درب وزارت نیرو به روی همه دانشگاها و مراکز آموزش عالی باز است و از حضور اساتید برجسته کشور استقبال می کنیم تا از علم آنها برای توانمندسازی نیروهای شاغل استفاده کنیم.

وی افزود: منابع نیروی انسانی برای ما اهمیت زیادی دارد اما مشکلات این حوزه نیز زیاد است، لذا استفاده از بخش خصوصی اجتناب ناپذیر است.

معاون تحقیقات و نیروی انسانی وزارت نیرو تصریح کرد: با ظرفیت سازی تلاش می کنیم با تربیت نیروی انسانی و تقویت بخش خصوصی از توانمندیهای موجود در بخش غیر دولتی بخوبی بهره برداری کنیم.

وی در ارتباط با اعتبارات پژوهشی وزارتخانه بیان کرد:در سال گذشته اعتبارات تحقیقاتی وزارت نیرو حدود 15 میلیارد تومان بود که در قالب هفت طرح بزرگ ملی و 600 طرح کوچک اجرا شد و امسال بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار این بخش است که نقطه عطفی در فعالیت های صنعت آب و برق محسوب می شود
.

مهاجری درباره کوچک سازی دولت در این وزارت خانه، گفت: به حجیم شدن وزارتخانه اعتقادی نداریم اما همکاران اطمینان خاطر داشته باشند تعدیل نیرو به معنای اخراج نداریم اما درصدیدم از نیروهای قوی، کارآمد و متخصص برای چابک شدن این صنعت استفاده کنیم
.

وی اولویت امسال وزارت نیرو را استفاده از تحقیقات در فعالیت های مهم و استفاده از بخش خصوصی توانمند ذکر کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.