شیراز/

افزايش گردشگران خارجی در مجموعه جهاني تخت‌جمشيد

مدیر اجرایی مجموعه‌ی جهانی تخت‌جمشید گفت: استقبال گردشگران خارجی از این مجموعه‌ی جهانی، از ابتدای امسال، بیش از 200 درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛

مسعود رضایی ادامه داد: طبق محاسبات نمونه آماری پایگاه میراث جهانی پارسه- پاسارگاد، در این ایام روزانه 400 نفر بازدید کننده خارجی از کشورهای اروپایی، از این مجموعه جهانی بازدید کرده‌اند.

رضایی‌ منفرد افزود: به نظر می‌رسد فضای جدیدی برای ورود گردشگران به کشور ایجاد شده و همین امر می‌تواند صنعت گردشگری کشور را به سمت رشد سوق دهد.

این مقام مسوول بیان کرد: افزایش قابل توجه ورود گردشگران به مجموعه تخت جمشید نمونه‌ای بارز از نگاه ویژه دولت یازدهم به بخش گردشگری و ارائه سیاست‌های جدید در تعامل با جهان است.

مدیر اجرایی تخت جمشید با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، سهم سازمان میراث فرهنگی را در اجرایی ساختن این شعار حائز اهمیت خواند و افزود: بنا بر تحقیقات، هر گردشگر، به طور میانگین علاوه بر هزینه‌های تورهای اقامتی و مسافرتی خود، یک هزار دلار برای خرید صنایع‌دستی و سوغات سفر در ایران هزینه می‌کند، این اتفاق زمینه‌ساز اتفاقی خوب و تاثیرگذار در اقتصاد کشور خواهد بود.

وی حضور گردشگران خارجی را بسترساز ارتقا وضعیت رفاه اقتصادی و رونق بخش‌های مختلف و همچنین تاثیرگذار در ایجاد اشتغال دانست و با تاکید براینکه فرهنگ‌سازی برای افزایش اقبال گردشگران خارجی و افزایش حجم و تعداد سفرها به ایران، ضروری است، گفت: همه باید در این مسیر تلاشی برنامه‌ریزی شده و هدف‌مند داشته باشیم.

وی گفت: در بزرگترین و معتبرترین روزنامه‌های جهان، ایران جزو 17 کشور مقصد گردشگری سال 2014 معرفی شده که این خود بیانگر تأثیری مثبت، در رویداد گردشگری کشورمان است.

مدیر اجرایی تخت جمشید با بیان اینکه ماه‌های اردیبهشت و مهر،‌ پرترددترین ماه‌های سال از نظر حضور گردشگران خارجی در آن مجموعه‌ی جهانی است، گفت: بیشترین تعداد گردشگران خارجی بازدید کننده از تخت‌جمشید، از کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا و آلمان بوده‌اند.

رضایی‌منفرد همچنین از کاهش میانگین سنی گردشگران خارجی بازدید کننده از مجموعه‌ی جهانی تخت‌جمشید در ماه‌های اخیر خبر داد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.