معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

288 کمیسیون پزشکی در کشور نوع و شدت معلولیت را مشخص می‌کنند

دومین نشست کمیسیون‌های تخصصی، پزشکی تشریح نوع و شدت معلولیت امروز 28 اردیبهشت سال جاری در زنجان برگزار می‌شود.

یحیی سخنگویی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کمیسیون‌های پزشکی در کشور مدت سه سال است که شکل گرفته و برمبنای آخرین طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی در رابطه با ناتوانی، عملکرد طبقه‌بندی معلولیت‌ها و بر اساس شدت و تعیین آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تعامل نزدیک سازمان نظام وظیفه با بهزیستی کمیسیون‌های پزشکی سازمان نظام وظیفه  مسئولیت بررسی معافیت سربازی معلولین و ارائه گزارشات به اداره نظام وظیفه را برعهده دارد.

وی افزود: در حال حاضر سی‌و دو کمیسیون معافیت سربازی کشور فعال هستند و تعداد کمیسیون‌های پزشکی کشور که نوع و شدت معلولیت را مشخص می‌کنند 288 کمیسیون می‌باشد که متخصصین دراین کمیسیون‌ها از تخصص‌های مختلف نسبت به تعیین شدت ونوع معلولیت برخوردار هستند.

سخنگویی اظهار داشت: تعداد پرونده‌های بررسی شده تا کنون برمبنای آی سی اس بالغ بر 148 هزار پرونده می‌باشد که بایستی افراد جدیدالورود و پرونده‌های قدیمی برمبنای آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تعداد کارشناسان آموزش گیرنده هزارو 720 نفر در سطح کشور می‌باشد که نشانگر پتانسیل موجود برای افزایش تعداد کمیسیون‌های پزشکی است.

سخنگویی خاطرنشان کرد: ماحصل کمیسیون‌های پزشکی این خواهد بود که معلولین درست طبقه‌ بندی شوند و بتوانند با توجه به امکانات موجود در سازمان از آن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار