به دلیل تاخیر در فراخوان توليدات معيوب؛

"جنرال موتورز" غول‌ خودروسازی آمریکا به جریمه‌ای سنگین محکوم شد

مقامات آمريکایی يکی از غول‌های خودروسازی خود را به پرداخت جريمه‌ای بی‌سابقه واداشتند.

به گزارش گروه اقتصادی بشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، پس از آن که شرکت خودروسازي جنرال موتورز آمريکا با تاخيري چند ساله برخي توليدات معيوب خود را فراخوان کرد، نهادهاي مربوطه در دولت اين کشور خواستار پرداخت جريمه‌اي سنگين و بي‌سابقه از سوي جنرال موتورز شدند.

بر این اساس، وزارت حمل و نقل و اداره نظارت بر حمل و نقل آمريکا با انتشار بيانيه‌اي اعلام کردند شرکت جنرال موتورز خودروهاي معيوب را در مهلت تعيين شده از سوي دولت فرا خوان نکرده است.

در پي بروز مشکلي فني در يکي از قطعات خودروي "شورولت کوبالت"، شرکت جنرال موتورز متعهد شد علاوه بر پرداخت جريمه اي 35 ميليون دلاري، به نهادهاي ذيربط نيز اجازه دهد تا مراحل فراخوان خودروهاي معيوب اين شرکت را بررسي کنند.

پس از آن که دست‌کم 13 نفر از شهروندان آمريکايي بر اثر اشکالي فني که مانع از باز شدن کيسه‌هاي هوا در تصادفات جاده‌اي مي‌شد، جان خود را از دست دادند، جنرال موتورز با انتقادات بسياري در کشور روبرو شد.

مسئولان اين شرکت تصميم گرفتند براي پاسخ‌گويي به اين انتقادات، نزديک به 10 ميليون دستگاه از توليدات خودرويي خود، به ويژه "شورولت کوبالت" را فرا بخوانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار