معاون توان بخشی بهزیستی سازمان بهزیستی کشور خبرداد

رشد 200 درصدی اعتبارات برای خرید تجهیزات معلولین

یحیی سخنگویی از رشد 200 درصدی اعتبارات برای خرید تجهیزات معلولین خبرداد و گفت: با بالا بردن این اعتبارات توانستیم در ارائه‌ خدمات به معلولین گامی مهم برداریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یحیی سخنگویی، معاون توان بخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست کمیسیون‌های پزشکی، تشخیص و نوع معلولیت گفت: بر اساس آخرین یافته‌های سازمان بهداشت جهانی 15 درصد از افراد جامعه را معلولین تشکیل می‌دهند که از این میان دو تا سه درصد آن‌ها افراد دارای معلولیت شدید می‌باشند که نیازمندند همیشه از سازمان خدمات دریافت نمایند.

بنابراین می‌بایست در این زمینه تدبیری اندیشیده شود تا بتوانیم پناهگاهی امن برای معلولین مجهول الهویه، بی‌سرپرست و بدسرپرست بنا نهیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح ترخیص معلولین از مراکز یکی دیگر از طرح‌های سازمان بهزیستی است که می‌تواند خانواده‌ها را در نگهداری معلولشان یاری دهد.

سخنگویی به طرح توان‌بخشی مبتنی برخانواده اشاره کرد وگفت: این طرح در کشورهای پیشرفته اجرا می‌شود که با ارائه آموزش به افراد متخصص  توانستیم آن را به صورت رایگاه در داخل منازل به معلولین و خانواده‌هایشان ارائه دهیم که در حال حاضر 4500 نفر تحت پوشش این طرح هستند که تصمیم داریم آن را به 7 هزار نفر گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: اجرای طرح آماده سازی شغلی برای معلولین یکی دیگر از اقدامات سازمان بهزیستی کشور است که به وسیله‌ آن می‌تواند گامی مهم در جهت حل مشکل اشتغال معلولین بردارد.

وی هم چنین به رشد اعتبارات 200 درصدی برای خرید تجهیزات اشاره نمود و اظهار داشت: با بالا بردن اعتبارات لازم در زمینه‌ خدمات و تجهیزات توانستیم در ارائه‌ خدمات به معلولین موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

سخنگویی خاطرنشان کرد: ارائه کمک‌های مالی برای کاشت حلزون از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی بوده که به وسیله‌ آن هیچ فرد پشت نوبتی در این زمینه نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار