معاون خدمات شهری شهرداری تهران؛

ایران رتبه اول تولید گل و گیاه را در دنیا داراست

مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: کشورما از نظر تنوع گل و گیاه و گونه‌های مختلف و از نظر موقعیت و شرایط آب و هوایی در دنیا رتبه اول را داراست.

عبدالهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امسال دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه افتتاح شد و فرق این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته از نظر تنوع و چیدمان و همچنین از نظر تولیدکنندگان و شرکت‌کنندگان است و وضعیت بسیار خوبی دارد.

وی افزود: امسال 134 شرکت‌کننده و تولیدکننده داخلی و 32 شرکت‌کننده خارجی از کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور یافتند و این نشان دهنده وضعیت خوب نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: ما دراین سال‌ها از نظر تنوع و وضعیت و همچنین تخصصی شدن تولید گل و گیاه رشد خوبی را در کشور داشته‌ایم.
وی درادامه اظهار داشت: تلاش شهرداری به این است که در موضوع و بحث فرهنگ‌سازی و استفاده از گل و تولیدات گروه‌های مختلف گل نقش موثری را ایفا کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بیان کرد: وضعیت سرانه فضای سبز 15متر است و این نشان می‌دهد که ما از نظر فضای سبز وضعیت خوبی را دارا هستیم.

عبدالهی یادآور شد: در سطح شهر تهران تنوع گل و گیاه بسیار به چشم می‌خورد .

وی اذعان داشت: کشور ما بیشتر باید در بحث صادرات گل تلاش کند به این دلیل که ایران از نظر صادرات در رتبه 117 قرار دارد و این در صورتی است که از نظر تنوع گل و گیاه رتبه اول و رتبه 17 تولید را در دنیا دارد.

وی ادامه داد: اگر کشور ما به صادرات گل و گیاه اهمیت دهد می‌تواند اشتغال‌زایی را افزایش دهد و این کار همچنین در اقتصاد کشور بسیار مهم خواهد بود.

عبدالهی خاطرنشان کرد: اقداماتی که با همکاری شهرداری تهرن با سایر دستگاه‌های مختلف صورت گرفته باعث می‌شود روز به روز وضعیت ما در تولید و صادرات گل و گیاه بهبود یابد.

وی در آخر اشاره کرد: طرح‌هایی در دست اقدام داریم که مجتمع‌ها رسانه‌ای در این بوستان حضور داشته باشند و بتوانند از پارک گفتگو استفاده نمایند.

انتهای‌پیام/


برچسب ها: ایران ، رتبه ، اول ، تولید ، گل ، و ، گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار