دعایی که "آیت‌الله بهجت" خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه کردند + صوت

عالم ربانی و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله حاج شیخ "محمدتقی بهجت" قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه، توصیه‌ای به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای خواندن یکی از ادعیه داشتند.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد رحلت عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ "محمدتقی بهجت" قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR توصیه‌ای از ایشان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای خواندن یکی از ادعیه را منتشر می‌کند.

رهبر انقلاب در دیدار با اساتید، فضلا و طلاب نخبه‌ حوزه علمیه قم در تاریخ ۱۳۸۹/۸/۲ در ذیل شرح حدیثی، توصیه‌ مرحوم آیت‌الله بهجت را برای خواندن دعای «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» بیان کردند و فرمودند:

"مرحوم آقای بهجت(رضوان الله تعالی علیه) می‌فرمودند این دعا را زیاد بخوانید: «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک».

 ممکن بود یک اشکال مقدّری وجود داشته باشد، ایشان به آن هم جواب می‌داد. ممکن بود کسی بگوید وقتی می‌گوئیم «ثبت قلبی علی دینک»، ما که دینمان درست است، منطقی است، مستحکم است، این برای آن طبقات پایین است. ایشان می‌فرمود در هر طبقه‌ای که دل انسان و ایمان انسان و دینداری انسان هست، تنزل از آن طبقه، برگشت است. «ثبت قلبی علی دینک» یعنی دین را در همان طبقه‌ عالی نگه دار و تثبیت کن. اگر این شد، آن وقت زندگی می‌شود شیرین، مرگ هم مرگ راحت. یکی از مشکلات اساسی ماها، مشکل مردن است. امام سجاد (علیه‌السلام) به خداوند متعال عرض می‌کند: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین». خب، انسان در همه‌ طول عمر در طریق هدایت بوده، اما باز امام دعا می‌کند که: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین»؛ معلوم می‌شود خطرناک است.

حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است

کس ندانست که آخر به چه حالت برود"

برای دانلود صوت اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: توصیه ، بهجت ، رهبری ، دعا ، طلاب ، فضلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
سلام ودرودبر مردان پاک که با نفس مسیحای خود ارام بخش ما هستند.چه حیف الگوهایی که داشتیم واز دست دادیم وچه الگوهایی که الان داریم و قدرشان را انطور که باید وشاید نمی دانیم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
IrAnI75
۲۰:۱۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
درووود بر ایت الله بهجت
روحش شاد
درود بر امام خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۲۳:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
خداوند روح آیت الله بهجت را شاد کند و رهبر معظم انقلاب را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) طول عمر با عزت عنایت بفرماید و سایه معظم له را که فردی عالم ، فقیهی زمان شناس و با درایت هستند بر سر این مملکت و مردم مستدام بدارد. "آمین"
Iran (Islamic Republic of)
حمزه ازاسفراین
۱۸:۱۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
فاضل باکرامت و عبد صالح ومجتهدنستوه وعالی مقام حضرت آیت الله بهجت راخدا رحمت کند و به همه ما توفیق بندگی بدهدکه در راه اسلام ثابت قدم بمانیم وبا ذکر دعا روحش شاد ویادش گرامی.
Iran (Islamic Republic of)
جاویدی
۱۵:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
زمین هرگز از حجت خداوند خالی نمی ماند باید ما خود را طوری تزکیه کنیم که بتوانیم از وجود با برکت آنها بهره ای برای آخرت خویش برگیریم. ایشان اگر از دنیا رفته اند آثار ایشان باقی است باید از آنها استفاده کرد و راه سعادت را یافت.
Iran (Islamic Republic of)
علی پ
۱۴:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
خداوند به واسطه پاکی و دعاهای آیت الله بهجت ما را بیامرزد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
ایت الله بهجت حجت خدا بر روی زمین بود و هزار حیف که رفت و باید از داستان زندگیش درس ماندن و رفتن را بیاموزیم ،روحش شاد.
آخرین اخبار