هاآرتص:

مقامات بلند پایه رژیم صهیونیستی از نزدیکی روابط ایران و عربستان به شدت نگرانند

مقامات بلند پایه رژیم صهونیستی نگرانی عمیق خود را از نزدیکی روابط بین ایران و عربستان ابراز داشتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی از نگرانی عمیق این رژیم  از نزدیک شدن روابط تهران و ریاض خبر داد و نوشت: این حرکت اسرائیل را در موضع مخالف خود با توافق بین غرب و ایران درباره پرونده هسته‌ای این کشور تنها می‌گذارد.
هاآرتص در ادامه به نقل از مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی نوشت: چیزی که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در تلاش برای عملی کردن ان بود  و براساس آن، عربستان و بسیاری از کشورهای عرب میانه رو موضع رسمی اسرائیل درقبال توافق با ایران را در دستور کار قرار می‌دادند، شکست خورد.

این روزنامه در ادامه به گفته یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اشاره کرد که گفته بود برکناری "بندر بن سلطان" از سمتش و تعیین "یوسف الادریسی" برای جایگزینی وی می‌تواند به بهبود روابط دو کشور کمک کند.

به ادعای این روزنامه، این نزدیکی روابط بین ریاض و تهران به یاری "جان کری" وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت و منابع یاد شده گفتند که توافق بین ایران و عربستان بود که باعث تشکیل دولت کنونی لبنان شد

 هاارتص ادامه داد علاوه بر این، منابع بلندپایه سیاسی در تل آویو گفتند که نزدیکی روابط ایران و تبعات بلندمدتی بر موازنه قوی در منطقه در پی خواهد داشت و به طور مشخص این نزدیکی روابط به تقویت قدرت آمریکا در خاورمیانه و به زیان روسیه و چین منجر خواهد شد.

.
روزنامه هاآرتص نوشت: امروز در واشنگتن صحبت از این است که چه وقت توافق امضا خواهد شد؛ نه اینکه آیا اصلا توافق با ایران امضا خواهد شد یا نه. آمریکایی‌ها منتظر دستیابی به توافق در  مذاکرات ماه ژوئیه آینده دارند که این به معنای برچیده شدن همه تحریم های اعمال شده علیه ایران است و در پی ان ، این توافق به سرآغاز عادی سازی روابط بین اروپا و آمریکا از یک سو و ایران از سوی دیگر منجر می‌شود .

این روزنامه به نقل از منابع یاد شده در تل آویو افزود: عربستان نیز از نزدیک تحولات را زیر نظر دارد زیرا نمی‌خواهد که به تنهایی در جبهه مخالف ایران ريالجبهه‌ای محکوم به شکست است، باقی بماند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع رژیم اسرائیل و آمریکا فاش کرد: عربستان که مخالفت خود را با نزدیک شدن روابط غرب با ایران ابراز داشته بود، تعهد محرمانه‌ای از سوی مسئولان بلندپایه دولت آمریکا از جمله "چاک هیگل" وزیر دفاع این کشور  دریافت کردکه توافق با ایران به زیان منافع مشترک و راهبردی بین واشنگتن و ریاض نخواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار