اثر دست هنرمندان ایرانی کسوت مرقد مطهر امام حسین(ع) می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پوشیده شدن مرقد مطهر امام حسین(ع) با اثر نفیس و ارزشمند دست دوز هنرمندان ایرانی در هفته آینده خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: این روپوش در آستانه میلاد باسعادت امام حسین(ع) تحویل تولیت محترم شده تا زینت بخش مرقد مطهر ابا عبدالله الحسین(ع) گردد.

وی افزود: روپوش مطهر مضجع شریف که به همت بانوان هنرمند استان اصفهان در مدت قریب به سه سال تهیه شده از 5 هزار مثقال ملیله اصل، 300 مثقال شمش طلا و 10 نوع مختلف از سنگ‌های قیمتی اصل از جمله یاقوت و زمرد به وزن26 کیلوگرم، 30 کیلوگرم مروارید اصل همچنین 20 بند از مروارید، عقیق و فیروزه درشت آماده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به مضامین به کار رفته در این اثر گفت: اسماءالله و نام ائمه معصوم به همراه عبارت« إنّ الحسین مصباح الهدى و سفینة النجاة» درترنج و 5 سبد گل نقش بسته است.

حسن پلارک همچنین یادآور شد: همزمان با فرخنده ایام اعیاد شعبانیه و برای نهمین بار گروه گل آرایی از ستاد بازسازی عتبات عالیات با اهدا بیش از 80 هزار شاخه گل به گل آرایی حرمهای مطهر خواهد پرداخت.

انتهای پیام/
برچسب ها: هنرمندان ، مطهر ، مرقد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار