شیراز/

چاپ مقالات دانشجویان پیام نور جهرم فارس در مجله های بین المللی

6 مقاله دانشجویان دانشگاه پیام نور جهرم فارس در مجله های معتبر بین المللی با درجه علمی پژوهشی پذیرفته و چاپ شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ علی مصلی نژاد و نگین اثنی عشری از دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات این دانشگاه موفق به چاپ 6 مقاله با عناوین مختلف در روزنامه ها در کشور هند شدند.

اثنی عشری از دانشجویان دانشگاه پیام نور جهرم فعالیت های بسیاری از جمله نگارش کتاب و مقاله با موضوعات مختلف از جمله فناوری اطلاعات در کارنامه خود دارد.

وی در مورد بومی سازی فناوری اطلاعات در کشور می گوید: در مورد بومی سازی تعاریف و بحث های زیادی مطرح شده است و به طور کلی باید به نحوی تغییرات ایجاد کرد که قابل استفاده و کاربرد با توجه به فرهنگ و شرایط محیطی و محلی باشد باید به گونه ای برنامه ریزی، تصمیم گیری و اقدام کنیم تا بتوانیم این فناوری را هر چه بهتر و بیشتر در اختیار مردم قرار دهیم و فناوری اطلاعات باید به عنوان یک اصل مهم در توسعه کشور مطرح باشد.

مصلی نژاد نیز که از دانشجویان پژوهشگر دانشگاه پیام نور جهرم است، در مورد چاپ این تعداد مقاله و بومی سازی فناوری اطلاعات در کشور می افزاید: ما نباید پژوهش ها را تنها منوط به دوره های کارشناسی ارشد و دکترا کنیم وقتی ما ایده، طرح و نظر داریم چرا ارائه ندهیم.

وی ادامه داد: بدون توجه به دانش بومی و بومی سازی فناوری کاری از پیش نمی توان برد همانطور که می دانید وقتی فن آوری تولید می شود بیشتر با شرایط محیط تولید خود سازگاری دارد و با فرهنگ و عادات و رفتارهای سازمانی و اجتماعی آن ملت هم خوانی دارد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: چاپ ، مقالات ، پیام نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.