كيهان شناس ايراني ميهمان دانه مي‌شود

گروه دانش شبكه چهار سيما با هدف تحليل و بررسي نقش نخبگان در توليد علم در كشور، مجموعه برنامه‌هاي تخصصي«دانه»را هر هفته پنج‌شنبه‌ها با اجراي علي درستكار ساعت 20:30 پخش مي‌كند.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، ، برنامه پيش روي«دانه» براي بررسي و كيهان شناسي ميزبان دكتر رضا منصوري، فيزيكدان و استاد دانشگاه فيزيك دانشگاه صنعتي شريف است كه زمينه پژوهشي او نسبيت و كيهان شناسي است.

رضا منصوري ديپلم خود را از دبيرستان رهنماي تهران گرفت و در همان سال موفق به ادامه تحصيل در دانشكده فني دانشگاه تهران شد. وي به علت علاقه به رشته نجوم راهي دانشگاه وين شد و مدرك دكتراي نجوم خود را دريافت كرد. او به ايران بازگشت و به عضويت هيئت علمي دانشگاه صنعتي شريف درآمد.

وي يكي از بنيان‌گذاران پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي و مركز تحصيلات تكميلي علوم پايه در زنجان است. دكتر منصوري از بنيان‌گذاران انجمن فيزيك ايران پس از انقلاب است و چند دوره رياست آن را نيز عهده دار بود. رضا منصوري چند سال مدير مسؤول مجله فيزيك مركز نشر دانشگاهي است .بنيان‌گذار پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي يكي از پيشگامان همكاري ايران با سرن (سازمان اروپايي پژوهش‌هاي هسته‌اي) در پروژه «ال‌اچ‌سي» نيز بوده است و هم اكنون مجري طرح رصدخانه ملي ايران است.

برنامه"دانه"در دو بخش گفت‌وگوهاي موضوعي كه به بحث و بررسي چالش‌هاي پيشرفت و توسعه علمي كشور در حوزه هايي همچون نقشه علمي كشور، نظام آموزش عالي، آينده پژوهي دانش و فن‌آوري، شركت‌هاي دانش بنيان و همچنين گفت‌وگوهاي علمي با اساتيد صاحبنظر در حوزه هاي تخصصي، از شبكه چهار تماشايي است.


انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه ، دانش ، نخبگان ، مجری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
سلام ای کاش شرایطی فراهم می شد تا آقای منصوری و آقای محمد علی طاهری که همین علوم ازطریق مشاهده ودریافت علم حضوری به ایشان عطا شده مناظره ای ولو محرمانه داشته باشند تااندیشه ایشان هم خدا نکرده دفن نشود بلکه بازیافت و پردازش و تولید شود