در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران صورت گرفت

انتقاد آیت‌الله امامی کاشانی از رواج "جشن طلاق"

خطیب جمعه این هفته تهران گفت: مرد و زنی که برای طلاق جشن می‌گیرند حنما شیطانی هستند چرا که این مسئله بسیار خطرناک بوده و سمی برای کشتن تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ اول نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران به ايام شهادت حضرت موسي‌بن‌جعفر (ع) اشاره کرد و با گراميداشت بيست و پنجم ماه رجب به بيان ويژگي‌ها و صفات آن امام همام پرداخت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های امام موسی‌بن جعفر(ع)، "کاظم‌الغیظ" بودن است، تصریح کرد: سیره امام موسی‌بن‌جعفر (ع) در تمام ناملایمات و جفاهایی که از خلق خدا می‌دید، صبور و خویشتن‌دار بود، آن حضرت در برابر جسارتهایی که به ایشان می‌شد با کلماتی گرم و مهربان پاسخگو بود و این همان معنای کاظم‌الغیظ بودن است.

خطیب جمعه تهران با بيان چند حديث از امامان معصوم (عليه السلام) درباره اهميت و تاثير  فروبردن خشم و مهار عصبانيت و عصيان تاکيد کرد: خداوند به کساني که خشم خود را مهار مي‌کنند پاداش‌هاي بزرگ مي‌دهد .

آيت‌الله امامي کاشاني غيظ و خشم را بدترين ويژگي بشر و عامل بسياري از بدي‌ها خواند و با تاکيد  بر اهميت رعايت اخلاق و ادب در خانه و در جمع خانواده به تفاوت صبر و حلم اشاره کرد و گفت: افراد مومن و نيکوکار همواره زبانشان به ادب و خير و نيکي باز مي‌شود و با صبر و خويشتن‌داري، خود را به توازن و اعتدال رهنمون مي‌سازند.

وی در ادامه افزود: لقب دیگر امام موسی‌بن‌جعفر(ع) "باب الحوائج" است بطوریکه گفته می‌شد در بغداد کسی وجود ندارد که به ایشان متوسل شود و آنچه می‌خواهد استجابت نشود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: اگر آدمی خود را به دوری از گناه عادت دهد کم کم دوری از گناه برای وی ممکن می‌شود و این در حالی است که چنانچه به سوی معصیت رود، گناه برایش عادی می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با کاهش نرخ جمعیت اظهار داشت: مقام معظم رهبری در چهارده بند به مسئله جمعیت اشاره کردند و بنده به صورت خلاصه به بند چهارم و پنجم آن می‌پردازم.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه بند چهارم مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با جمعیت مربوط به خانواده و اصالت آن است، تصریح کرد: تمام دختران و پسران باید به تمدن اسلامی که به خانواده و نظام زندگی اهتمام ویژه‌ای داشته است، افتخار کنند چراکه گسیختگی و از هم پاشیدگی و هر روز به فکر یکی بودن و زندگی را در پوچی به سر بردن، تمدن مفتضحانه‌ای است که در غرب وجود دارد.

وی افزود: پیغمبر اکرم(ص) فرمودند که هیچ خانه‌ای در پیشگاه خدا محبوب‌تر از خانه‌ای نیست که در آن ازدواج واقع شود و هیچ خانه‌ای در پیشگاه خدا مغضوب‌تر از خانه‌ای نیست که در آن طلاق واقع شود.

خطیب موقت جمعه تهران تصریح کرد: یکی از عواملی که مسئله طلاق در خانواده‌ها را باعث می‌شود، بی‌بند و باری و مسئله حجاب و عفت است که این امر موجب از بین رفتن تمدن اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین سود حجاب و عفت به جیب دختران جامعه می‌رود، اظهار داشت: حجاب و عفت موجب می‌شود که هیچ زن و مردی به سمت هوس‌بازی نروند که البته خوشبختانه به کوری چشم دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران اکثریت دختران و پسران ما چنین نیستند که با انجام این کارها جامعه را به سمت پوچی ببرند.

آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: اساتید،‌ معلمان و کسان‌یکه در تمدن دنیا مطالعه کرده‌اند بگویند که کدام تمدن را بهتر از تمدن اسلام می‌توان پیدا کرد که برای دختر و پسر محدودیت قائل شده چرا که حتی برخی دانشمندان غربی بیان می‌کنند که محدودیت، ذات انسان است، لذا زمانیکه خداوند خطاب به انسان گفت که از این درخت سیب نخور، اشاره به محدودیت ذاتی انسان دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اخیرا برخی برای طلاق خود جشن می‌گیرند، این افراد قطعا شیطانی هستند و فاقد ارزش انسانی‌اند، چرا که خداوند طلاق را امری مغضوب دانسته و کسانی که برای این افراد کارت چاپ می‌کنند بدانند که این کار حرام است و سمی است برای کشتن تمدن اسلامی.

وی یادآور شد: در سال 88 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را گذراند که رئیس جمهور محترم گفته بود مصوبه خوبی است. از این رو همه دستگاه‌ها مخصوصا صدا و سیما در برخوردها، فیلم‌ها و کارها فرهنگساز باشند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: این روز یادآور ایثار، فداکاری و مقاومت سربازان اسلام است که توانستند خرمشهر را فتح کرده و دشمن بعثی را بیرون کنند که این فضیلت‌ها در اثر معرفت بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات دستگاه دیپلماسی کشورمان با گروه 1+5 اظهار داشت: حقوق ایران باید محفوظ بماند و آنچه مربوط به غنی‌سازی و نیاز نظام در ابعاد مختلف پزشکی و غیر پزشکی است به جاست و نه ملت و نه مقام معظم رهبری و نه دولت کوتاه نمی‌آیند.

آیت‌الله امامی کاشانی خطاب به غرب به ویژه آمریکا ابراز داشت: غرب و آمریکا بدانند که رژیم جعلی صهیونیستی دوست آنها نیست بلکه می‌خواهد دنیا را زیر سلطه خود بگیرد لذا دنیای غرب باید به صورت واقعی از رژیم غاصب صهیونیستی فاصله بگیرد چراکه این مسئله به نفع دنیا خودشان و همچنین ایران بوده و این نفع و خسارت طرفینی است.

خطيب جمعه تهران با اشاره به استمرار جنايات رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي تصريح کرد: زياده‌خواهي‌هاي صهيونيست‌ها يک روز دامن غربي‌ها را خواهد گرفت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حميدرضا
۰۸:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
اينها قشري هستند سرخورده بدون ريشه و گمشده ،بنده درروزبه خيلي از اين جماعت عجيب و غريب برمي خورم كه مونس آنها شده اند سگ و گربه با دنيايي پوچ و پوزهاي عجيب و متاسفانه هنرپيشه هاي تلويزيون و سينما تبديل شده اند به تابلوي تبليغ اين رويه .همانطوريكه كه مي بينيد طلاق در اين قشرمنورالفكر عجيب رواج دارد وبرايش حدو مرزي هم قائل نيستند.بنده هنرپيشه اي را سراغ دارم كه سال به سال حتي تلفني با خانواده اش تماس نمي گيرددرصورتيكه خانواده بسيار محتاجي داردوايشان درخانه اي آنچناني و اتومبيلي ازهمين دست به قول خودشان حال مي كنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
جشن طلاق یکی دیگر از نشانه های جهالت مدرن است
و یکی از توطئه های دشمن علیه نهاد خانواده و نتیجه بی دینی است که این فرهنگ غلط از طریق کانالهای ماهواره با شگرد خاصی و مدیریت رسانه ای آن شبکه ها وارد کشور شده است
وقتی نور نباشد یعنی تاریکی
وقتی دین و ایمان نباشد یعنی ....
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
شیاطین در ایران اسلامی برای جوانان پاک ملت ایران دام گذاشته اند و مرگ بر شیطان بزرگ امریکای خونخوار.
آخرین اخبار