حجت‌الاسلام خسرو پناه پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح کرد

ضرورت عملیاتی کردن هر چه سریع‌تر نقشه‌ مهندسی فرهنگی/ مهم‌ترین علت طلاق، عامل فرهنگی است

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید نقشه مهندسی فرهنگی و راهبردهای تهاجمی و دفاعی تدوین شود، و از شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهیم این سند را سریع‌تر مصوب و عملیاتی کند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین "عبدالحسین خسروپناه" استاد حوزه و دانشگاه در نطق پیش از خطبه نماز جمعه با بیان اینکه در مقابل فرهنگ اسلامی دو جریان فرهنگی انحرافی وجود دارد و مومنان باید آنان را بشناسند، گفت: جریانات ناسیونالیستی، غرب‌زدگی، قومیت‌گرایی، معنویت‌گرایی غیر دینی، سلفی‌گری و ابتذال فرهنگی و اخلاقی از جریان‌های فرهنگی انحرافی هستند.
 
وی با بیان اینکه چهار نکته پیرامون جریان فرهنگ ابتذال اخلاقی و ابتذال‌گرایی وجود دارد، اظهار داشت: چیستی فرهنگ ابتذال مسئله‌ای است که بی‌بند و باری فرهنگی و رفتاری را دنبال کرده و می‌خواهند فساد  اخلاقی موارد جنسی و رفتار‌های غیر شرعی در جامعه تحقق بخشد و از طریق لذت‌های ناسالم جامعه‌ی فرهنگی اسلامی ما را آلوده کند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اسلام هیچ‌گاه با غریزه جنسی مخالفت ندارد، افزود: تامین غریزه جنسی آرامش بشر را تامین می‌کند البته تا زمانی که در کانون گرم خانواده باشد، اما اگر رابطه‌ها به صورت نامشروع ادامه یابد انسان‌ها را به فساد کشانده و خانواده را نابود که در این صورت جامعه به تباهی کشیده می‌شود.
 
حجت‌الاسلام خسرو پناه با اشاره به اینکه مسئله‌ی ابتذال فرهنگی بسیار حساس است تصریح کرد: دشمن با ابزار‌هایی همچون رمان، موسیقی، فیلم، فضای مجازی و مواد مخدر فرهنگ ابتذال را وارد جامعه می‌کنند که البته می‌توان از این ابزار استفاده مفید نیز داشت.
 
وی اضافه کرد: دشمن می‌خواهد با همین ابزاری که کارکرد مفید دارد، علیه اسلام ابتذال ایجاد کند و رفتارهای مشروع انسان‌ها را  به رفتار نامشروع مبدل سازند تا قوه عقل انسان ضعیف شود و میزان غضب و شهوتش زیاد شده و ایمان و هویتش را از دست دهد، که در این صورت جامعه استقلال و آزادی مشروعش را از دست داده و نمی‌تواند به پیشرفت دست یابد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نمونه‌های ابزار ابتذال فرهنگی واقعی و عینی هستند و با گمانه‌زنی درباره آن‌ها صحبت نمی‌شود، ابزار داشت: بررسی پرونده‌های قضایی مربوط به امور خانواده نشان می‌دهد که طلاق‌ها علل مختلفی دارند که یکی از آن‌ها مسائل اقتصادی و مهم‌ترین آن عامل و مسائل فرهنگی است.
 
حجت‌الاسلام خسرو پناه با اشاره به اینکه رمان و فیلم می‌توانند هم‌چون بدترین نوع مواد مخدر تاثیرگذار باشند، افزود: زمانی که روابط دو نامحرم عادی می‌شود، روابط خانوادگی و عاطفی از بین می‌رود که این امر موجب فساد در خانواده و جامعه خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: امروزه ده‌ها شبکه تلویزیونی با زبان‌های مختلف راه‌اندازی شده و اهداف آن‌ها نابودی خانواده است و این مسئله بدتر از انفجار بمب اتم می‌باشد، چراکه تهاجم و جنگ فرهنگی درون و هویت را از بین می‌برد و ضدانقلاب‌ها با همکاری صهیونیست‌ها  می‌خواهند خانواده‌ها را  از بین ببرند تا رکن جامعه آسیب ببیند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سینمای دینی هالیودی در صدد نشان‌دادن جنگ خدا با انسان است، مطرح کرد: در این فیلم‌ها به  اومانیسم و انسان محوری پرداخته می‌شود، که در ترویج دین نیست و در محدودیت‌سازی و تقابل با خدا است.
 
حجت‌الاسلام خسرو پناه با اشاره به اینکه فیلم‌ها و کارتون‌هایی که در هالیوود ساخته می‌شود، پشتوانه فلسفی دارد، تصریح کرد: فضای مجازی، دوستی‌های اینترنتی،‌ شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌خانه‌ها و بازی‌های مجازی وحتی سرویس‌های دولت الکترونیک که می‌توانند مفید باشند، امکان آسیب زدن به افراد را دارند و نباید از آن‌ها غافل شد.
 
وی تاکید کرد: تهاجم فرهنگی تنها حادثه‌ای برای کشور‌های اسلامی و ایران نیست، بلکه خود غرب بیش از کشور ما در این زمینه آسیب دیده است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه درباره راه‌کارهای مبارزه با ابتذال فرهنگی و اخلاقی گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند  باید نقشه مهندسی فرهنگی و راهبردهای تهاجمی و دفاعی تدوین شود، که از شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهیم این سند را سریع‌تر مصوب و عملیاتی کند.
 
حجت‌الاسلام خسروپناه با تاکید بر اینکه نقش صدا و سیما و آموزش و پرورش در بصیرت‌افزایی مسائل فرهنگی بسیار مهم است، گفت: تدوین سند اینترنت سالم و هم‌چنین هماهنگی نهادهایی که متولی این مسائل فرهنگی هستند، از آسیب جدی به جامعه جلوگیری می‌کند.
 
وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) تصریح کرد: بی‌شک بالاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت دارد، فرهنگ است که هویت آن جامعه را تشکیل می‌دهد و جامعه‌ بی‌فرهنگ هر چند در بعدهای سیاسی و نظامی قدرت‌مند باشند پوچ و تهی است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 68 در زمینه فرهنگ خاطرنشان کرد: جبهه عظیم فرهنگی که با سیاست، صنعت، پول و انواع و اقسام پشتوانه‌ها همراه است، مثل سیل راه افتاده تا با ما بجنگد و این جنگ، جنگ نظامی نیست. و مسئولان باید مسائل فرهنگی را جدی بگیرند، چرا که تهاجم فرهنگی جدی‌تر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورای ، عالی ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار