ایلام/

افزایش 25 درصدی تردد زوار در مهران

مدیر پایانه مرزی مهران از افزایش 25 درصدی تردد مسافر و گردشگر مذهبی در مرز بین المللی مهران از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمود ساریان با اعلام این خبر گفت: 390 هزار و 546 گردشگر از ابتدای سال 93 تاکنون از راه مرز بین المللی مهران به شهرهای زیارتی و سیاحتی ایران و عراق رفت و آمد کرده اند.

وی با بیان اینکه 160 هزار و 199 نفر از این افراد را مسافران خروجی و 230 هزار و 347 نفر نیز مسافران ورودی بوده اند گفت: 280 هزار و 417 نفر از مسافران تردد کننده از این مرز را ایرانی ها و مابقی از اتباع کشورهای خارجی تشکیل دادند.

ساریان تاکید کرد: بیشتر مسافران خارجی که مرز مهران را برای رفت و آمد خود برمی گزینند از اتباع کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، هندوستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه هستند.

بگفته ساریان امنیت بالا و نزدیکی به شهرهای زیارتی و پایتخت عراق باعث شده تا بیش از 60 درصد مسافران ایرانی و خارجی مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کنند.

مرز بین المللی مهران در 100 کیلومتری جنوبغربی ایلام از کانون های مهم تردد مسافر و کالاست و روزانه به طور میانگین پنج هزار و 500 گردشگر مذهبی و مسافر از راه پایانه مسافری مرز مهران راهی شهرهای زیارتی و سیاحتی ایران و عراق می شوند.

پایانه مهران پرترددترین مرز زمینی و رسمی جمهوری اسلامی ایران است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.