در هفته منتهی به 17 ماه مه؛

شمار متقاضیان "بیمه بیکاری" در آمریکا همچنان در روندصعودی قرار دارد

شمار هفتگی متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا در هفته گذشته بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود، افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا، شمار متقاضیان بیمه بیکاری در این کشور  (در هفته گذشته، هفته منتهی به 17 ما مه) به طور قابل‌توجهی افزایش یافت.

شمار هفتگی متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا در این هفته در حالی افزایش می یابد که در هفته قبل از آن آنچنان کاهش یافته بود که چنین کاهشی در این شاخص از هفت سال گذشته تاکنون سابقه نداشته بود.

بر اساس آمار و ارقام تعدیل فصلی شده ای که وزارت کار آمریکا منتشرکرده است شمار هفتگی متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا درهفته منتهی به
ماه مه به 326 هزار نفر رسید که نسبت به هفته قبل از آن 28 هزار نفر افزایش را نشان می دهد .

 آمار و ارقامی که درباره شمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا منتشر می‌شود یکی از شاخص‌های مهم درباره وضع سلامت ساختار اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود.

کارشناسان مسائل اقتصادی آمریکا پیش بینی کرده بودند رقم این شاخص اجتماعی در هفته منتهی به 17 ماه مه به 305 هزار نفر برسد. بر اساس این گزارش شمار هفتگی متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا در دو هفته پیش به 298 هزار نفر رسیده بود.

 از ماه مه سال 2007 تاکنون سابقه نشده است که شمار این شاخص در این کشور به زیر 300 هزار نفر برسد.


میانگین متحرک شمار هفتگی متقاضیان بیمه بیکاری در فاصله زمانی چهار هفته‌ای، یعنی روند نقطه به نقطه این شاخص در این فاصله زمانی با حذف نوسانات فرعی آن، با هزار نفر کاهش به 322 هزار و 500 نفر می رسد.


شمار هفتگی متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا در همین هفته در سال گذشته به 344 هزار نفر رسیده بود. نرخ بیکاری نیز در آمریکا در ماه آوریل به 6.3 درصد جمعیت فعال این کشور رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار