طی دیداری دوجانبه؛

وزرای دفاع ایران و پاکستان خواستار مبارزه مشترک با تروریسم شدند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان روز جمعه در حاشیه سومین نشست بین‌المللی امنیت در مسکو با خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان دیدار کرد و دو طرف خواستار مبارزه مشترک با تروریسم شدند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان روز جمعه در حاشیه سومین نشست بین المللی امنیت در مسکو با خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان دیدار کرد و دو طرف خواستار مبارزه مشترک با تروریسم شدند.
 
بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله محورهای دیدار وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بود.
 
دو طرف در این دیدار بر ضرورت تلاش برای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان تاکید کردند و خواستار هم افزایی جهانی برای جلوگیری از انتقال پول و سلاح به تروریست های ضدسوری به منظور فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شدند.
 
دهقان و آصف در این دیدار همچنین بر ضرورت تلاش مضاعف به منظور توسعه همکاری های دفاعی میان دو کشور همپای مناسبات دوجانبه سیاسی تاکید کردند.
 
وزیر دفاع کشورمان دراین دیدار از پاکستان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه ایران نام برد و گفت: ایران و پاکستان به دلیل واقع شدن در یک موقعیت جغرافیایی حساس نقش چشمگیری در تحولات منطقه ای و جهانی دارند.
 
دهقان تاکید کرد: این وضعیت اقتضا می کند که مناسبات دو کشور در حوزه های گوناگون توسعه بیشتری بیابد.
 
وی با بیان اینکه سیاست ایران در قبال پاکستان همواره بر توسعه و ثبات و امنیت در آن استوار بوده است، اضافه کرد: ما در عمل نیز همیشه نشان داده ایم که خواستار پاکستانی توسعه یافته، امن و باثبات هستیم.
 
وی با اشاره به سفر اخیر نواز شریف نخست وزیر پاکستان به کشورمان و دیدارهای وی با مقام های ارشد ایران آن را نشانه عزم سران دو کشور برای توسعه و تعمیق همکاری ها میان تهران و اسلام آباد دانست.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان گفت: بر این اساس آمادگی داریم در چارچوب روابط دو کشور برای تعمیق مناسبات میان وزارتخانه های دفاع ایران و پاکستان تلاش کنیم.
 
وی با با بیان اینکه ایران و پاکستان به صورت مشترک درگیر تروریسم و قاچاق مواد مخدر هستند، افزود: این وضعیت مساعی بیشتر تهران و اسلام آباد برای مبارزه با این پدیده های شوم را می طلبد.
 
وی همچنین با اشاره به همکاری دو کشور در مسایل بین المللی از مساله سوریه به عنوان یکی از مصادیق آن نام برد و اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۳۸ کشور گروه های تروریستی به سوریه اعزام می کنند و آنها به صورت جدی از سوی آمریکا و برخی کشورهای عربی مورد حمایت مالی و تسلیحاتی هستند.
 
دهقان ادامه داد: لازم است در چارچوب یک اراده جمعی و جهانی به ملت سوریه کمک کنیم تا ضمن غلبه بر تروریست‌ها در مورد سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان از همتای پاکستانی خود برای سفر به تهران دعوت کرد تا همکاری های دوجانبه دفاعی تهران و اسلام آباد همپای مناسبات سیاسی و اقتصادی روند رو به رشد خود را طی کند.
 
خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی مذهبی ایران و پاکستان وجود یک ایران باثبات و قدرتمند را برای کشورش مهم خواند.
 
آصف تاکید کرد: ایران، پاکستان و افغانستان از رهگذر اشتراکات تاریخی و دینی و فرهنگی بسترهای خوبی برای توسعه مناسبات همه جانبه دارند و همجواری سه کشور می تواند بر مشکلات ناشی از مداخلات خارجی در منطقه فایق آید.
 
وی با تایید اظهارات وزیر دفاع جمهوری اسلامی مبنی بر وجود استانداردهای دوگانه در مناسبات بین المللی گفت: در پیش گرفتن چنین رویکردی بر پیچیدگی مشکلات و مسایل جاری می افزاید.
 
وی تشریح کرد: به عنوان نمونه آمریکا در شرایطی که با گروه های به اصطلاح افراطی در افغانستان می جنگد در سوریه از همان گروه های حمایت می کند.
 
وزیر دفاع پاکستان اضافه کرد: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه باید ابتکاراتی اتخاذ کنند که افغان ها در مسیر مبارزه با افراطی گری موفق شوند.
 
وی ادامه داد: پاکستان از ثبات و امنیت در افغانستان بهره می برد زیرا اگر کشور همسایه ما ناامن باشد ما نیز از امنیت بی بهره خواهیم بود.
 
آصف با ابراز امیدواری نسبت به دیدار آتی با همتای ایرانی خود آن را زمینه ساز گسترش همکاری های دفاعی میان تهران و اسلام آباد دانست.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان امروز همچنین در حاشیه نشست بین المللی امنیت در مسکو با همتایان ارمنی و بلاروسی خود نیز دیدار کرد.
 
سومین نشست امنیت بین المللی روز جمعه در مسکو آغاز بکار کرد و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور دارد.
 
در این نشست دو روزه نمایندگان بیش از 300 نماینده رسمی نهادهای نظامی سازمان های بین المللی و نیز کارشناسان و مقامات بیش از 40 کشور جهان شرکت کردند.
 
بررسی آخرین تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا و انقلاب های رنگین از موضوعات اصلی اجلاس بین المللی امنیتی مسکو است وعلاوه بر آن تحولات اوکراین و گسترش سپر موشکی ضد روسی آمریکا در اروپا نیز در این اجلاس بررسی خواهد شد.
 
شرکت کنندگان دراین نشست در روز دوم برگزاری آن ازتمرین لشکر شماره 2 گارد موتوریزه ارتش روسیه بازدید می کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار