آخوندی:

تامین منابع مالی "حمل و نقل ریلی" در اولویت است

وزير راه و شهرسازی دليل عقب ماندگی کشور در حوزه برون شهری حمل و نقل ريلی را روش مديريت نظام حمل و نقل كشور دانست و گفت: در حمل و نقل ريلی تمام هزينه از درون تامين می‌شود و ديگر شركت های باری هم بايد حق دسترسی به ريل و هم هزينه های جاری و سوخت را تامين كنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي با تاکيد بر استفاده از منابع بهينه سازي مصرف انرژي و صندوق توسعه ملي يادآور شد: در قانون بودجه مبلغ خوبي در اختيار وزارت نفت براي بهينه سازي مصرف انرژي قرار گرفته است. 

آخوندي اظهار داشت: با وزارت نفت در حال مذاكره هستيم تا بخشي از اين بودجه به سرمايه گذاران حوزه ريلي که باعث صرفه جويي در مصرف سوخت مي شود، اختصاص يابد. آخوندي تامين منابع مالي حمل و نقل ريلي را از مسائل مهم اين بخش اعلام كرد و افزود: بحثي گسترده است كه به شبکه  بانكي کشور برمي گردد و بخشي از آن نيز مربوط به صندوق توسعه ملي است. 

وي گفت: سرمايه گذاراني هم براي دريافت تسهيلات به صندوق مذكور معرفي شده اند.
 
آخوندي همچنين اولويت وزارت راه و شهرسازي را استفاده از ظرفيت توليدكنندگان داخلي در حوزه ريلي اعلام كرد و گفت: سازندگان داخلي توانمندي هاي فراواني در اين حوزه دارند و سياست دولت حمايت از دانش فني و سرمايه گذاري در حمل و نقل و صنعت ريلي است. 

وي با تاكيد بر اينكه به ساخت داخل به شدت بها مي دهيم، اظهار داشت: سازندگان بايد در تراز جهاني باشند و كالاي با كيفيت بالا توليد كنند. ضمن آن كه آنها بايد بتوانند با خارجي ها رقابت كنند و فناوري هاي ساخت به روز باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، ساخت ، ساز ، حمل و نقل ، راه ، شهری ، باری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار