مصر برای اولين بار پليس نظامی زن تشکيل داد

ارتش مصر برای اولین بار در تاریخ این کشور ، باهدف تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری، پلیس نظامی زن تشکیل داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش مصر برای اولین بار در تاریخ این کشور ، باهدف تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری، پلیس نظامی زن تشکیل داد.

سامح سیف الیزل مدیر مرکز مطالعات استراتژیک الجمهوریه در مصر به نقل از منابع نظامی در این کشور گفت: ارتش برای مقابله با گروههای تکفیری که غالبا از زنان برای انجام عملیات تروریستی بهره می‌گیرند یگان ویژه‌ای از پلیس نظامی زن تشکیل داد. 

 سیف الیزل که در گفتگو با شبکه تلویزیونی (صدی البلد) در مصر سخن می گفت، افزود: ماموریت پلیس نظامی زن در انتخابات بازرسی بدنی زنان است زیرا این کار را نمی‌توان بر عهده مردان گذاشت.

وی بدون اینکه زمان تشکیل یا نحوه تشکیل پلیس نظامی زن را توضیح دهد گفت: این زنان در روزهای برگزاری انتخابات در حوزه های رای گیری مستقر خواهند شد و گشتی‌های پلیس نظامی زن نیز در روزهای انتخابات فعال خواهند شد.

فیفیان فؤاد عضو شورای ملی زنان مصر ( شورایی دولتی در مصر) در این باره گفت: اگر تشکیل پلیس نظامی زن با هدف بازرسی بدنی و تامین امنیت زنان در انتخابات ریاست جمهوری باشد باید این اقدام را تحسین کرد اما اگر هدف از چنین تشکیلاتی مبارزه با تروریسم باشد باید مشخص شود که یگانی که تشکیل شد نیروهایش کجا و چه دوره هایی را آموزش دیده اند؟

لیلی سویف از فعالان حقوق بشر در مصر نیز در این باره گفت: فعال شدن پلیس نظامی زن نشان می‌دهد پلیس زن که وابسته به وزارت کشور است به تنهایی قادر به تامین امنیت زنان در انتخابات نبوده است.

وی افزود: اینکه بگوییم پلیس نظامی زن برای مبارزه با تروریسمی که در قالب زنان در مصر ظاهر می‌شوند تشکیل شده است سخن بیهوده‌ای است زیرا تاکنون حتی یک مورد فعالیت تروریستی در کشور دیده نشده است که مجری و عامل آن زن باشد.


انتهای پیام/



برچسب ها: بین الملل ، مص ، پلیس ، زن ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار