استفاده از یاقوت در گوشی‌های ال‌جی و سامسونگ

شرکت‌های کره‌ای سامسونگ و ال‌جی اعلام کرده‌اند که در ساخت گوشی‌های‌شان از نمایشگر یاقوت کبود بهره می‌برند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ پیش از این حدس و گمان‌های زیادی از برنامه احتمالی اپل در زمینه استفاده از شیشه‌هایی با استفاده از یاقوت کبود به گوش می‌رسید، حالا گویا استفاده از کریستال یاقوت جز اپل طرفداران دیگری نیز دارد.


شرکت‌های کره‌ای سامسونگ و ال‌جی اعلام کرده‌اند که در ساخت گوشی‌های‌شان از نمایشگر یاقوت کبود بهره می‌برند.
یاقوت کبود (Sapphire) ویژگی‌های فراوانی برای استفاده در صفحات‌نمایش ابزار‌های لمسی دارد که پایداری و مقاوت بالا از جمله‌ی بارزترین این ویژگی‌ها است. اما اصلی‌ترین عامل بازدارنده برای استفاده‌ی گسترده از یاقوت کبود، قیمت بالای این محصول است.
بنابر اخبار منتشره این دو کمپانی در  حال مذاکره با منابع تولیدکننده این نوع محافظ‌های صفحه نمایش‌ جهت استفاده در گوشی‌های هوشمندشان هستند .حال شنیده‌ها حکایت از این دارند که کمپانی‌های کره‌ای نیز در پی بهینه‌سازی استفاده از این ماده برای بکارگیری در پنل‌های نمایشی خود هستند تا بصورت تجاری این ماده را در محصولات آتی خود مورد استفاده قرار دهند. 


احتمالاً استفاده از روش‌هایی برای کاهش قیمت تمام‌شده و بهینه‌سازی این ماده برای استفاده از آن در پنل‌های نمایشی، این کمپانی‌ها را نیز مجاب به استفاده از یاقوت‌کبوددر تولیدات آتی خود کرده است.حالا طرفداران این دو کمپانی احتمالا تا  چندماه آینده تجربه جدیدی از گوشی های هوشمند را کسب خواهند کرد.

گزارش از پریسا کابلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار