سنندج/ وزیر کشور اعلام کرد:

1.5 میلیون نفر آمار رسمی معتادان کشور

رحمانی‌فضلی در شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان در سنندج افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از 35 سال است که در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند و در این راستا هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج به گفته وزیر کشور، در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی یک میلیون و 300 هزار معتاد وجود دارد که آمار غیررسمی هم بالغ بر 3 میلیون نفر است که در مجموع بیش از 5.5 میلیون نفر درگیر معضل اعتیاد هستند.

وی افزود: کردستان در رتبه‌بندی‌های اعتیاد رتبه‌های پائین را به خود اختصاص داده است، اما معتقدیم این رتبه پائین هم در شأن مردم فرهنگی استان نبوده و باید به صورت کامل اعتیاد را در آن ریشه‌کن کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند عزم همگانی و ورود اقشار تأثیرگذار است، عنوان کرد: باید تدابیر لازم در شورای مبارزه با مواد مخدر استان اتخاذ و همه پای کار بیایند.

وی از رشد 53 درصدی ظرفیت سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور طی چندین ماه گذشته از عمر دولت تدبیر و امید خبر داد و بیان داشت: امیدواریم با افزایش مشارکت‌های مردمی در قالب این ان‌جی‌اوها شاهد تحقق بیش از پیش اهداف در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشیم.

وزیر کشور بر افزایش مراکز درمان معتادین تاکید کرد و افزود: طبق ماده 15 اصلاحیه قانون مبارزه با موادمخدر، مراکز مجاز درمان باید گسترش پیدا کرده و به آسانی در دسترس بیماران باشند./س
 

برچسب ها: مبارزه ، سطح ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.