رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی:

تقویت انجمن‌های علمی از علل توسعه یافتگی کشور است

تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت انجمن‌های علمی از علل توسعه یافتگی کشور محسوب می‌شود.

پرفسور نجم آبادی رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و با اشاره به اهمیت علم ژنتیک و با بیان اینکه همه چیز به ژنتیک بر می‌گردد؛ افزود: خوشبختانه در این کنگره شاهد حضور موثر انجمن‌هایی نظیر ژنتیک، بیوتکنولوژی و دیستروفی بودیم که در نهایت با تقویت آنان می‌توان شاهد رفع مشکلات مردم و ارتقای نظام سلامت بود.

پرفسور نجم آبادی که در زمره‌ی یک صد دانشمند برتر جهان اسلام قرار دارد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه کنگره بین‌الملی ژنتیک در حوزه ژنتیک پزشکی با ارائه و انتقال آخرین دستاوردهای علمی محیط مناسبی را برای محققان و اساتید کشور به ارمغان آورد و در این راستا شاهد معرفی شرکت‌های جدید دانش بنیان، فعال‌سازی و تقویت ngo و محققان داخلی نیز بودیم.

رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ضمن اعلام حضور محققان خارجی از کشورهای آلمان، آمریکا و... به کنگره بین‌المللی ژنتیک اذعان داشت: ارائه آخرین دستاوردهای محققان خارجی به محققان ایرانی و بالعکس در حوزه ژنتیک پزشکی زمینه ساز فرصت و شروع خوبی بود.

افزایش مرز دانش مرهون حمایت دولت و توانمندی محققان

 رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه اهمیت جایگاه علم در دولت جدید و تعامل محققان و مسئولان، زمینه ساز افزایش
مرز دانش کشور است.

نجم آبادی گفت: کشور ما از حیث ژنتیک پزشکی جایگاه خوبی دارد و با توجه به نگرش مسئولین،، توانمندی و لیاقت محققان می‌توانیم شاهد دستاوردهای مطلوبی در این عرصه باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.