سردار دهقان:

ظرفیت موشکی ایران مذاکره‌بردار نیست/ رسیدگی به خلع سلاح کامل هسته‌ای و شیمیایی رژیم صهیونیستی بعد از مسئله هسته‌ای

وزیر دفاع در پاسخ به اظهارات چاک هیگل وزیر دفاع امریکا درخصوص رسیدگی به ظرفیت موشکی ایران بعد از توافق هسته‌ای گفت: ظرفیت موشکی ایران دفاعی، متعارف و بازدارنده است و مذاکره‌بردار نیست.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات چاک هیگل وزیر دفاع امریکا درخصوص رسیدگی به ظرفیت موشکی ایران بعد از توافق هسته‌ای گفت: ظرفیت موشکی ایران دفاعی، متعارف و بازدارنده است و مذاکره‌بردار نیست.

سردار دهقان تصریح کرد: اگر قرار باشد بعد از توافق هسته‌ای موضوعی در دستور قرار گیرد، انهدام کامل سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی رژیم صهیونیستی برای داشتن خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای و بعد امحاء سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی و میکروبی آمریکا بعنوان نخستین به کار گیرنده این سلاح‌های مخوف باید در دستور کار قرار گیرد. 

وی گفت: باید رژیم صهیونیستی همواره نگران قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران باشد، چرا که اگر این قدرت بازدارندگی وجود نداشت، آن رژیم غاصب با جنگ و خونریزی خاورمیانه را تحت سیطره خود قرار می‌داد. 

وزیر دفاع در ادامه افزود: برای کشوری مثل آمریکا که ادعای ابرقدرتی دارد، مایه شرمساری است که وزیر دفاع آن اعلام کند، اسرائیلی‌ها به ما اجازه دادند برای پیدا کردن راه خروج از موضوع هسته‌ای ایران چاره‌ای بیاندیشیم. 

سردار دهقان در پایان اظهار داشت: ما از مذاکره کنندگان هسته‌ای کشورمان تقاضا داریم در کنار مذاکره با ۱+۵، تمام تلاش خود را به خلع سلاح کامل هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی رژیم صهیونیستی که بزرگ‌ترین خطر برای امنیت منطقه و جهان است و همچنین خلع سلاح هسته‌ای آمریکا طبق بند ۶ معاهده NPT معطوف نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار