رئیس انجمن فوتبال رومیزی؛

هدف اصلی برنامه انجمن، اعتلای فوتبال رومیزی است

رئیس انجمن فوتبال رومیزی اظهار داشت: انجمن فوتبال رومیزی در سال جاری برنامه‌های بسیاری دارد، اعتلای این رشته مهیج در اولویت برنامه‌های انجمن است.

امید غریبلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: انجمن فوتبال رومیزی در سال جاری برنامه‌های بسیاری را طراحی کرده است ؛ متاسفانه پیش‌تر نگاه به این ورزش مهیج جنبه سرگرمی و تفریحی دارد در حالی که در بخش قهرمان به رشته فوتبال رومیزی توجه لازم صورت گرفته است.

وی افزود: رشته فوتبال رومیزی در سال 2005 به عضویت فدراسیون جهان درآمده متاسفانه به اشتباه از آن به عنوان "فوتبال دستی" نام برده شده است در حالی که نام لاتین آن "Table Soccer" است و طبعاً نام این رشته باید به شکل درست و صحیح آن فوتبال رومیزی اعلام شود.

غریبلو ادامه داد: انجمن رومیزی از ابتدای فعالیت از سفر شروع کرده است قصد داریم در سایه برنامه محوری و مشورت پذیری فوتبال رومیزی را هم در آیتم قهرمانی، مهم در بعد همگانی به سمت اعتلا پیش رویم. لذا راه‌اندازی آکادمی فوتبال رومیز و همچنین جذب منابع مالی باید در اولویت کار قرار گیرد.

غریبلو تصریح کرد: برگزاری مسابقات مختلف داخلی به شکل مطلوب از دیگر برنامه‌های انجمن است تا از دل این رقابت‌ها چهره‌های مستعد را شناسایی کنیم و در نهایت بتوانیم تیم ملی قدرتمند را آماده نماییم. در عرصه قهرمانی هدف ما باید حضوری خوب در رقابت‌های معتبر از جمله مسابقات جهان فرانسه باشد که البته برای تحقق این آمال باید برنامه‌ریزی مناسبی را تدوین کنیم.

وی افزود: به دنبال تاسیس پایگاهی حرفه‌ای علمی و تجهیز کمپ تیم‌های ملی بنیان این رشته در کشور تقویت می‌شود و با توجه به میزان استقبال و علاقه‌مندی نوجوانان و جوانان به این رشته باید مسابقات آزاد و قهرمان ویژه رده‌های سنی پایه را برگزار کنیم و تمامی استان‌ها هم باید نسبت به تشکیل تیم‌های پایه اقدام کنند تا با هماهنگی آنها در سال آینده اولین دوره رقابت‌های لیگ سراسری کشور را برگزار می‌کنیم.

غریبلو افزود: برای تعمیم و گسترش این رشته باید فوتبال رومیزی را در نهادهایی مثل شهرداری و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها راه‌اندازی کنیم تا علاوه بر توسعه همگانی شرایط فعالیت برای نوجوانان و جوانان مهیا شود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار