معاون آموزشی وزیر علوم:

ارتقای کیفیت آموزشی از اولویت‌های وزارت علوم است

دکتر جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از دانشگاه سمنان، ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و توسعه هدفمند آموزش عالی در کشور را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر میلی منفرد با اعلام این خبر در دانشگاه سمنان افزود: بر این اساس ایجاد ظرفیت و توسعه دانشگاهها باید بر اساس نیاز کشور باشد. 

وی ارتقای شاخص‌های نسبت دانشجویان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی و نیز افزایش نسبت استاد به دانشجو را از دیگر اهداف و اولویت‌ای این وزارتخانه در دوره جدید بیان کرد. 

دكتر ميلي منفرد تصریح کرد: معاونت آموزشی وزارتخانه، توسعه آموزش عالی و ظرفیت‌های جدید را هدفمند توسعه می‌دهد و بر اساس نیاز بازار، تعداد دانش آموختگان و ظرفیت‌های منطقه‌ای قرار داده است. 

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: قانون برنامه کمیت در دانشگاهها را مشخص کرده که بر مبنای آن شمار دانشجویان دکترا از یک درصد فعلی باید به 3.5 درصد و ارشد به 30 درصد برسد. 

وی با بیان اینکه هم اکنون 14 درصد از دانشجویان کشور در دوره‌های کارشناسی ارشد و یک درصد در دوره‌های دکترا تحصیل می‌کنند اظهار داشت: بر اساس نقشه جامع علمی کشور در افق 1404 این نسبت باید به 3.5 درصد در دوره دکترا و 30 درصد کارشناسی ارشد برسد. 

دکتر میلی منفرد با تاکید بر اینکه پیش بینی شده تا به هدف تعیین شده در نقشه جامع علمی برسیم گفت: امسال 190 هزار نفر در دوره‌های دکترا شرکت کرده‌اند و ظرفیت پذیرش در دانشگاههای کشور 12 هزار نفر است. 

وی خاطر نشان کرد: دانشگاهها هم اکنون در حال بررسی وضعیت علمی پذیرفته شدگان در این دوره‌ها هستند تا از مهر امسال جذب شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار