در دومین نشست مشترک وزیر بهداشت با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس مطرح شد

اعلام برنامه‌های حوزه بهداشت در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت در هفته آینده

وزیر بهداشت گفت: تمام تلاشمان این است که در دو استان مازندران و فارس تابلویی از نظام ارجاع نشان دهیم که کاملا متفاوت بوده و استانداردهای لازم سیستم نظام ارجاع را دارا باشد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، وزیر بهداشت در دومین نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت مجلس در وزارت بهداشت ضمن ارائه گزارش کوتاهی از نشست مجمع جهانی بهداشت در ژنو و ملاقات با وزرای بهداشت کشورهای برزیل، کوبا، روسیه و فنلاند، گفت: فرصت های خوبی در طی این ملاقات ها برای همکاری های مشترک ایجاد شد.

دکتر سید حسن هاشمی با اشاره اقدامات وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری، به بازسازی هزار و 950 خانه بهداشت تا آخر سال جاری اشاره کرده و گفت: همچنین برنامه پزشک خانواده تا پایان سال در شهرهای با زیر 20 هزار نفر جمعیت صد در صد اجرا خواهد شد. ضمن این که در مورد آموزش بهورزان، ایجاد مدارس بهورزی، و پوشش بهداشتی حاشیه شهرها اقداماتی در دست انجام است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این است که در دو استان مازندران و فارس تابلویی از نظام ارجاع نشان دهیم که کاملا متفاوت بوده و استانداردهای لازم سیستم نظام ارجاع را دارا باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: معاونت بهداشت وزارتخانه هفته آینده برنامه های حوزه بهداشت را در زمینه اجرای طرح تحول سلامت اعلام خواهد کرد. همچنین در زمینه تولید واکسن پنتاوالان ظرف دو هفته آینده برنامه ها ارائه می شود و امیدواریم تا دو سال آینده در زمینه تولید این واکسن خودکفا شویم.

دکتر هاشمی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، بیش از 90 درصد دریافت های غیرمتعارف در شهرستان ها حذف خواهد شد.

دکتر سید حسن هاشمی در پایان افزود: متاسفانه در حال حاضر در کرمان دو نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند با این حال معاونت بهداشت وزارت بهداشت با همکاری هلال احمر از 6 ماه پیش مراقبت ها را جهت جلوگیری از گسترش این ویروس شروع کرده اند. 


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.