بجنورد/

بهداشت فردی تنها راه مقابله با ویروس کورنا است

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) و متخصص بیماری های عفونی بجنورد گفت: بهداشت فردی تنها راه مقابله با ویروس کورنا است


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی ، سید احمد هاشمی با بیان این که برای درمان مبتلایان به این ویروس دارویی توصیه نمی شود ،گفت: بهداشت فردی و استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست ها تنها دارو برای درمان مبتلایان به این ویروس است

وی با بیان اینکه کورنا یکی از عوامل سرماخوردگی است که با تغییر ژنتیکی به بافت ریه و سیستم حیاتی تهاجم میاورد و موجبات مرگ و میر میشود ، خاطر نشان کرد: این ویروس در خاورمیانه بخصوص در شبه جزیره عربی از جمله عربستان،کویت و دبی از 2 سال گذشته ظهور پیدا کرده است.

هاشمی تاکید کرد: 90 درصد مبتلایان ویروس کورنا علائم سرماخوردگی ساده را دارند و تنها 5 یا 10 درصد مبتلایان که مشکلاتی نظیر دیابت ،نقص ایمنی و ... دارند در معرض ابتلای شدید به این ویروس هستند.

وی با اشاره به اینکه در کودکان و میانسالان بالای 65 سال خطر ابتلا به این ویروس بیش از دیگران است ، اظهار داشت: این ویروس با حمله به بافت ریه باعث ایجاد سندرم زجر تنفسی شده و همین امر 30 الی 50 درصد کشندگی دارد.

وی افزود: تاکنون در استان موردی از ابتلا به این ویروس گزارش نشده و اکثر کسانی که علائمی مشکوک به این ویروس داشتند مبتلا به آنفلولانزا بودند./س

 

برچسب ها: بهداشت ، فردی ، مقابله ، کورنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.