سیدمحمد بیاتیان مطرح کرد:

باید از خام فروشیها دست بکشیم/ بهره‌گیری از استعدادهای استانها

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:در حوزه اشتغال معدن نباید فقط به فکر اشتغال بخش کارگری و استخراج باشیم بلکه باید از موقعیتها و استعدادهای موجود در هر استان استفاده بهینه را ببریم.

سیدمحمد بیاتیان دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ن خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص راه‌کارهای مناسب برای جایگزینی صنعت معدن با صنعت نفت گفت: نبود قوانین و بخش‌نامه منسجم و همچنین تصمیم گیریهای غلط در حوزه معدن عواملی هستند که باعث جلوگیری از رونق صنعت معدن شده‌اند.

وی افرود: باید از خام فروشیها دست بکشیم و به فرآوری در کشور بپردازیم.

بیاتیان تصریح کرد: یکی از راه‌کارهایی که می‌توان صنعت معدن را قوی کرد ایجاد یک وزارتخانه موقت برای بخش معدن است که به صورتی که با مثلا500 کارمند در این وزارتخانه فعالیت کنیم تا هم بخش معدن را مدیریت کرده و هم به کشف و رصد موقعیتهای جدید بپردازیم.

 این نماینده مجلس در خصوص اشتغالزایی بخش معدن نیز اظهار داشت: ما در حوزه اشتغال معدن نباید فقط به فکر اشتغال بخش کارگری و استخراج باشیم بلکه باید از موقعیتها و استعدادهای موجود در هر استان استفاده بهینه را ببریم تا هم به پیشرفت کشور کمک شود و هم اشتغال در آن شهر افزایش یابد.

وی در پایان گفت: ما باید مدیریت متمرکز و منسجم داشته باشیم تا بتوانیم استعدادهای بالقوه معدن را به بالفعل تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار