نماینده کمیسیون عمران مجلس:

رقابتی کردن بازار "مسکن" در دست بخش خصوصی

در واقعیت امر ما چیزی حدود 600 هزار میلیارد نقدینگی در جامعه داریم که باید این نقدینگی‌ها را به سمت نیاز جامعه هدایت کنیم.

مهرداد لاهوتی نماینده کمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران: یکی از نیازهای اساسی ما امروزه مسکن است که گذشته از تأمین مسکن برای مردم تا 14 درصد اشتغال ایجاد کرده بنابراین اگر ما موفق شویم فضا را رقابتی کنیم و سرمایه و نقدینگی‌هایی که در دست سرمایه‌گذاران هست که گاها به طرف دلالی و غیرنیاز جامعه سوق داده می شود را جمع‌آوری کنیم می‌توانیم نقش مؤثری در کاهش قیمت مسکن در بازارها داشته باشیم.
 
تنها راه‌حل مشکل اساسی مسکن کشور با حضور بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابت بین این حیطه حل می‌شود که از این راه می‌توان هم در کیفیت ساخت و ساز و هم در قیمت ساخت و ساز نقش بسیار مؤثر و قوی را ایفا کرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اگر این سرمایه‌ها و تسهیلات به دست خود مصرف‌کننده برسد هیچ بازدهی مناسب نخواهد داشت و فقط موجب از بین رفتن سرمایه خواهد شد و ضرردهی در این بخش افزایش خواهد یافت.
 
وی در ادامه افزود: اگر تمام نقدینگی به سمت بازار مسکن سوق داده و نیاز مربوط به مسکن مرتفع گردد دیگر با افزایش قیمت چشم‌گیر روبه‌رو نخواهیم بود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار