رژیم‌های غذایی فوق پیشرفته مخصوص شب‌های امتحان

کارشناسان به افرادی که در فصل امتحانات نیازمند انرژی کافی برای افزایش توان درس خواندن و همینطور افزایش تمرکز هستند رژیم‌های غذایی منحصر بفردی را معرفی می‌کنند که می‌تواند انرژی فوق العاده‌ای به آنها بدهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ افراد در هنگام فصل امتحانات با حالات روحی مختلفی مواجه می‌شوند به طور مثال برخی افراد پرخاشگر و عصبانی می‌شوند و برخی دیگر دچار استرس، برخی دیگر از افراد نیز دچار حالات دیگری مانند بداخلاقی، بی خوابی و تنبلی می‌شوند. 
 
گفتنی است، پژوهشگران برای رفع این حالات روحی و رسیدن به یک حالت آرامش روحی در کنار تکنیک‌های آرام بخشی استفاده درست از مواد غذایی را توصیه می‌نمایند. 
 
 بررسی‌ها نشان می‌دهند، از جمله غذاهای دارای خاصیت انرژی بخشی در این دوران می‌توان به ترکیب برنج قهوه‌ای و مرغ کبابی اشاره نمود که یک منبع غنی از پروتئین است و می‌تواند علاوه بر تامین انرژی، فرد را از مصرف تنقلات فاقد ارزش غذایی مانند چیپس و پفک دور نگه دارد. 
 
دانشمندان همچنین برای رفع خستگی و افزایش تمرکز مصرف خوراکی‌هایی مانند هندوانه و همینطور مایعات را توصیه می‌نمایند زیرا می‌توانند با دفع سموم و همنیطور تامین آب مورد نیاز بدن مانع از بروز خستگی در فرد گردند. 
 
در نهایت مصرف سبزیجات بویژه سالاد حاوی کاهو ، روغن زیتون و گوجه فرنگی می‌تواند با تنظیم عملکرد دستگاه گوارش علاوه بر کنترل عادات خواب فرد مانع از بروز حالاتی مانند یبوست و یا سردرد ناشی از آن شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار