اشتغالزایی بیشتر توسعه تعاونیهای مرز نشین

معاون تعاون وزارت تعاون کارو امور اجتماعی گفت: توسعه تعاونیهای مرزنشین علاوه بر اشتغالزایی از عوامل مهم جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان به مناطق دیگر است.

حسینی‌نیا معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش تعاونیهای مرزنشین در بهره‌وری بیشتر مرزی فعال در این مناطق ،گفت: رویکرد توسعه‌ای در بخش تعاون که چند سالی ایست  که مورد توجه مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است به ویژه در بخش تعاونیهای مرزنشین بسیار فعال بوده است به طوری که علاوه بر اشتغالزایی در این مناطق از عوامل مهم جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان به مناطق دیگر نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین در راستای حل مشکلات تعاونیهای مستقر در مناطق مرز نشین به منظور تسهیل در عملکردهای لایحه‌ای در دست بررسی است قرار دارد که در آن تعمیم اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و فعالیتهای مربوط به تعاونیهای روستایی و کشاورزی به تعاونیهای مرزنشین نیز مورد عنایت قرار گرفته است.

معاون تعاون وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: همچنین به منظور شفاف‌سازی اعضای تعاونیهای مرزنشین راه‌اندازی می‌شود و همه دستگاههای ارتباط با این تعاونیها قادر خواهند بود با مراجعه به این سامانه اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورند. 

انتهای پیام /

برچسب ها: اشتغال ، مرز ، توسعه ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار