ساری/

اختصاص 2 منبع آب 2 هزار لیتری به روستای «چَمَرکوه» کجور

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس گفت: برای حل موقت مشکل آب شرب بهداشتی روستای «چَمَرکوه» دو منبع آب 2 هزار لیتری برای نصب بر روی چشمه این روستا به مردم این منطقه اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، قاسم احمدی‌لاشکی در بازدید میدانی از سطح روستای «چَمَرکوه» کجور که به همراه فرماندار نوشهر، بخشدار کجور و مدیرانی شهرستانی انجام شد، در نشستی که در مسجد روستای «چَمَرکوه» با اهالی این روستا برگزار شد، دغدغه‌های مردم این روستا را دغدغه‌های مسئولان دانست و گفت: امروز مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نوشهر و بخش کجور در روستای «چَمَرکوه» حضور یافتند تا به مشکلاتی که در این روستا وجود دارد، رسیدگی کرده و در جهت رفع آن تلاش کنند.

احمدی‌لاشکی افزود: ایمن‌سازی و نصب گاردریل و علائم هشداردهنده در طول مسیر راه دسترسی به روستای «چَمَرکوه» از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص تعریض و اصلاح مسیرهای پر پیچ و خم در دستور کار اداره راه و شهرسازی نوشهر قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی روستای «چَمَرکوه» پیگیر مصوبات نشست بررسی مشکلات این روستا است، بیان کرد: برای حل موقت مشکل آب شرب بهداشتی این روستا دو منبع آب دو هزار لیتری برای نصب بر روی چشمه این روستا به مردم این منطقه اهدا می‌کنیم تا در آینده به‌طور بنیادین مشکلات این حوزه رفع شود.

این مسئول اظهار کرد: برای توسعه شبکه روشنایی ساعات شب در این روستا، تعداد ده عدد فاز شب همراه با نصب یک دستگاه کنترل ولتاژ برق و خاموش و روشن شدن چراغ فاز شب و نیز دو تیر چراغ برق برای برق‌رسانی و روشنایی گلزار شهدای روستای «چَمَرکوه» با همکاری اداره برق کجور در این منطقه نصب و فعال می‌شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به حضور بانوی معلم برای تدریس دانش‌آموزان این روستا اشاره کرد و گفت: از خانم «کوهستانی» که از کلاردشت به روستای «چَمَرکوه» آمده و با امکانات بسیار اندک و بدون دریافت حقوق و مزایا و بیمه به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مشغول است، تشکر ویژه دارم.

فرماندار نوشهر نیز در این نشست با اشاره به بازدیدهای میدانی از سطح این روستا اظهار کرد: بخش آب و راه در اولویت کارهای عمرانی این روستا قرار دارد.

محمدعلی قمی اویلی با بیان اینکه آب الفبای زندگی است، افزود: از میان بحث آب و راه در روستای «چَمَرکوه» موضوع آب در اولویت اول قرار دارد و به همین منظور در سال 90 اعتباراتی از محلی تامین شد تا برای تامین آب روستای «چورن» و سپس انتقال به این روستا پیگیری‌های جدی انجام شد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین اولویت در کنار آب و راه، مشارکت مردم در عمران و آبادانی است، چرا که همواره مشارکت مردمی تاثیرات مثبت و موفق خود را نشان داده است، بنابراین باید در حوزه عمران و آبادانی این روستا مشارکت مردمی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار نوشهر گفت: اعتباراتی که به هر منطقه تخصیص می‌یابد، بر اساس میزان جمعیت آن روستا بوده و هر چه جمعیت بیشتر باشد، اعتبارات تخصیصی نیز قابل توجه‌تر است.

قمی اویلی درباره راه دسترسی به روستای «چَمَرکوه» کجور بیان کرد: داشتن یک جاده و راه دسترسی مناسب از دغدغه‌های مسئولان این منطقه است و باید ایمن‌سازی و مناسب‌سازی طول مسیر دسترسی به روستای «چَمَرکوه» مورد توجه قرار گیرد که البته در این باره اقدامات بسیار خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.

برچسب ها: اختصاص ، روستا ، کجور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.