ابتکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بنزین پتروشیمی آلاینده است/ تمام مدارک را به مجلس ارائه دادیم

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: دلایل و شواهد ما نشان می‌دهد که بنزین پتروشیمی آلاینده است و سلامت 35 میلیون نفر از شهروندان مطرح است.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست کشور در گفتگو با خبرنگار محیط‌زیست باشگاه خبرنگاران گفت: محیط زیست مدارک و ادله لازم برای اثبات این موضوع را دارد این در حالیست که مرجع قانونی تشخیص آلودگی، رعایت استانداردها در کیفیت سوخت و کیفیت هوا سازمان محیط زیست است.

وی ادامه داد: موضوع آلودگی هوا در تهران و بسیاری از کلان شهرها از سال‌‌های قبل مورد مداخله شهرداری‌ها، متخصصین و کارشناسان بوده گرچه دولت در آن زمان زیر بار این موضوع نمی‌رفت ولی شواهد کاملی وجود دارد از جمله در شهرداری تهران و برای شورای شهر وقت محرز شد و فکر می‌کنم شواهد و ادله لازم هم در اندازه‌گیری از هوای شهر انجام شد از نظر مقدار بنزین و هم در نمونه‌های مختلف که از بنزین تولیدی پتروشیمی همه اندازه‌گیری‌ها موجود است.

رئیس سازمان محیط ‌زیست کشور با اشاره به نقش سازمان استاندارد در تعیین کیفیت بنزین، گفت: سازمان استاندارد تنها در استانداردها نقش دارد، در اندازه‌گیری‌ها و تعیین کیفیت بنزین یا در اندازه‌گیری کیفیت هوا سازمان استاندارد مسئولیت مستقیمی ندارد.

ابتکار در ادامه با بیان اینکه هیچ‌گونه اختلاف نظری در این خصوص در دولت وجود ندارد، تصریح کرد: همه بر این مطلب واقف هستند که در گذشته کیفیت بنزین، کیفیت پایینی بوده است و آلودگی بسیار بالایی داشته است و امروز طبق تدابیر اتخاذ شده چه از راه اصلاح کیفیت سوخت داخل و تا زمانی که این موضوع به طور کامل قابل تحقق نباشد از طریق واردات این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد چون بحث سلامتی مردم است، بحث کیفیت هوای شهرهایی است که حدود 35 میلیون نفر از شهروندان ایرانی در این هوا استنشاق می‌کنند.

معاون رئیس جمهور، در واکنش به ادعای مجلس گفت: ما هر مرجعی که از ما مدارک خواسته، ارائه کردیم، به مجلس هم ارائه کردیم و جلسات کمیسیون‌ها هم شرکت کردیم اطلاعات کامل است و جای ابهامی وجود ندارد و سازمان محیط زیست به عنوان مرجع قانونی نظرش را بارها و بارها اعلام کرده است و من نمی‌دانم ابهام کجا ممکن است، باشد.

ابتکار در خصوص اندازه‌گیری بنزین یورو 4 نیز اظهارداشت: به طور مستمر در حال اندازه‌گیری بنزین یورو 4 هستیم، همچنین هوای شهرها به طور مستمر توسط سازمان و در بعضی نقاط با همکاری شهرداری‌ اندازه‌گیری می شود و کلیه این اقدامات در دستور کار سازمان است.



انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی ، شواهد ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار